دندان تیز ارلینگ هالند برای مدافع پرسپولیس!
دندان تیز ارلینگ هالند برای مدافع پرسپولیس!
گئورگی گولسیانی خود را آماده مهار ارلینگ هالند خواهد کرد، شاید مهمترین چالش تاریخ زندگی مدافع پرسپولیس.

به گزارش حاشیه ورزش

شب گذشته ارلینگ هالند در حالی دروازه اسکاتلند را باز کرد که نروژ با شکستی تلخ، از استادیوم خانگی بیرون رفت تا امیدهایش برای صعود به یورو 2024 کمتر از گذشته شود. حالا آن‌ها باید قبرس را شکست دهند و سپس در فیفادی بعدی، یک جنگ بزرگ را از گرجستان ببرند، تیمی که تا اینجا، شگفتی‌ساز گروه بوده است.

نکته جالب در مورد گرجستان، علاوه بر حضور ویلی سانیول معروف روی نیمکت این تیم، دعوت او از مدافع پرسپولیس است. گئورگی گولسیانی، بازیکنی که بعد از سال‌ها بازی در کشورش در سنین جوانی به تیم‌ملی گرجستان نرسید اما بعد از ثبت 10 گل با پیراهن پرسپولیس، ناگهان نام خود را در فهرست نهایی تیمی دید که با برد قبرس، حالا بالاتر از اسپانیا، کاندیدای جدی صعود به جام ملت‌های اروپا تلقی می‌شود.

گئورگی گولسیانی در کنار خویشا کواراتسخلیا ستاره اصلی تیم گرجستان.
جدال گرجستان و نروژ، حدود سه ماه بعد برگزار می‌شود. تا آن روز یاران ارلینگ هالند یک دیدار حساس با قبرس خواهند داشت و هم‌تیمی‌های گولسیانی در گلاسکو، بازی سرنوشت‌ساز را با اسکاتلند برگزار می‌کنند. البته در این بین، لیگ برتر انگلیس و لیگ برتر ایران هم فصل جدید خود را استارت می‌زند و هالند با پیراهن منچسترسیتی آمادگی خود را به رخ خواهد کشید و گولسیانی احتمالا در ترکیب پرسپولیس باید یک بار دیگر سانیول را مجاب به دعوت کند.

در این صورت و با خوش‌شانسی گولسیانی و عبور از سد سه مدافع، لوکاشویلی، کاشیا، کاکابادزه که یکی در سری آ و دو نفر دیگر در لهستان و اسلواکی بازی می‌کنند، مدافع سرخپوشان رودرروی یکی از بهترین بازیکنان جهان و به زعم بسیاری، برترین مهاجم دنیا قرار می‌گیرد.

هر نتیجه غیر از برد برای نروژ در مقابل گرجستان، به منزله حذف قطعی هالند از مقدماتی یورو 2024 خواهد بود.
این شاید مهمترین بازی عمر بازیکنی باشد که در 31 سالگی و پس از دبل قهرمانی با پرسپولیس، رویای اولین بازی ملی و البته صعود با تیم ملی کشورش به جام ملت‌های آسیا را در سر می‌پروراند.

او که در لیگ برتر ایران همه مهاجمان را مهار کرد و پرسپولیس را به بهترین خط دفاعی لیگ برتر تبدیل کرد، مترصد یک فرصت است تا نشان دهد کارهای بزرگتر از این را هم می‌تواند انجام دهد؛ شاید تا 82 روز بعدی، گئورگی هر شب خواب مهار گرگ نروژی را ببیند – خوابی که البته بعید نیست هرگز تکرار نشود.