دومین مرد سریع تاریخ، گام آخر مغلوب شد
دومین مرد سریع تاریخ، گام آخر مغلوب شد
در یکی از اتفاقات عجیب المپیک، گرانت هالووی در دوی 110 متر با مانع مردان کورس قهرمانی را به هانسل پارچمنت واگذار کرد.

به گزارش حاشیه ورزش، هانسل پارچمنت، دونده جامائیکایی امروز دست به شگفتی سازی بزرگی زده و گرانت هالووی، قهرمان جهان را در فینالی مهیج شکست داده و عنوان قهرمانی 110 متر با مانع مردان را از آن خود کرد. گرانت هالووی در نهایت موفق به کسب مدال نقره شد و رونالد لووی از جامائیکا نیز برنز را از آن خود کرد.

هانسل پارچمنت در فینال 110 متر با مانع مردان، مسابقه را با رکورد 13.05 ثانیه به پایان رساند تا در روزهای پایانی المپیک یک مدال طلای غافلگیر کننده را به دست آورد. این اتفاق در حالی رقم خورد که گرانت هالووی، ورزشکار محبوب آمریکایی، قهرمان جهان و دومین مرد سریع تاریخ در این مسابقه دوم شد تا یکی از بزرگ ترین شگفتی های توکیو 2020 رقم بخورد. گرانت هالووی با ثبت رکورد 13.09 ثانیه دوم شد و رونالد لووی نیز 13.10 در سکوی سوم قرار گرفت.

هانسل پارچمنت 31 ساله که در مسابقات جهانی 2015 در پکن در رتبه دوم و در المپیک لندن 2012 در جایگاه سوم قرار گرفته بود حالا موفق به کسب دومین مدال المپیکی خود شده است. اما این طلا برای ورزشکار جامائیکایی با 195 سانتیمتر قد، یک پیروزی به یاد ماندنی در ورزشگاه المپیک توکیو محسوب می شود، زیرا پیش از شروع مسابقات به نظر می رسید گرانت هالووی بخت اول کسب مدال طلا باشد. جالب اینجاست هالووی در طول مسابقه و در 9 مانع از 10 مانع از دیگر حریفان جلوتر بود، اما در گام پایانی قافیه را به هانسل پارچمنت واگذار کرده و به کسب مدال نقره رضایت داد.

  • منبع خبر : ورزش سه