دو تابعیتی‌های بی‌کیفیت تیم ملی بسکتبال و جوان‌هایی که دیده نشدند
دو تابعیتی‌های بی‌کیفیت تیم ملی بسکتبال و جوان‌هایی که دیده نشدند
بازی‌های بسکتبال المپیک توکیو نشان داد که بازیکنان دو تابعیتی تیم ملی کیفیت خوبی نداشتند و با دعوت آن‌ها فرصت حضور پیدا کردن بازیکنان جوان بسکتبال کشورمان در این رویداد بزرگ به هدر رفته است.

به گزارش حاشیه ورزش– لیگ و اعزام سه بازیکن نسبتا پا به سن گذاشته به المپیک است. بازی‌هایی که می توانست بهترین مکان برای کسب تجربه توسط بازیکنان آینده‌دار بسکتبال کشورمان باشد.

دو تابعیتی‌های بی‌کیفیت تیم ملی بسکتبال و جوان‌هایی که دیده نشدند

شاهین‌طبع پیش از المپیک در خصوص این بازیکنان گفته بود: کسانی که اسم بازیکن دو رگه را بر زبان می آورند نهایت تبعیض نژادی دارند؛ ما بازیکنان ایرانی داریم که در خارج از کشور زندگی می کنند و در لیگ های معتبر بازی می کنند و باید بدانیم که تیم ملی خیریه نیست و کیفیت این بازیکنان را در لیگ های خارجی می بینید. باید اجازه دهید شایسته سالاری داشته باشیم اما بازیکنی که پاسپورت ایرانی دارد و از خارج می آید شرایط متفاوتی را تجربه می کند و در حالی که سه تن از بازیکنان تیم ملی از باکیفیت ترین ها هستند اما انتقادات ناروایی مطرح می شود.

انتقادات درست از آب درآمد

بازی‌های المپیک خیلی زود نشان داد که نظر سرمربی تیم ملی در خصوص کیفیت این بازیکنان نادرست بوده و انتقاداتی که مطرح می‌شده نیز با کمی بالا و پایین، درست از آب درآمده است.

نظر حدادی در مورد بازیکنان دوتابعیتی

زمانی که تیم ملی برای حضور در المپیک آماده می‌شد، «حامد حدادی» در یکی از مصاحبه‌های خود در مورد بازیکنان دو رگه تیم ملی اظهار داشت: من نظر خاصی درباره بازیکنان دورگه تیم ملی ندارم. این تصمیم مربیان است که چه بازیکنی را انتخاب کنند. البته امیدوار بودم که خیلی بازیکنان بهتری باشند. فکر می کنم این بازیکنان که از خارج از کشور می آیند، اگر سطحشان خیلی بالاتر باشد، می توانند در تیم ملی باشند. به هر حال امیدوارم که همه بازیکنان بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

دو تابعیتی‌های بی‌کیفیت تیم ملی بسکتبال و جوان‌هایی که دیده نشدند

این صحبت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که حدادی در  همان زمان کم به کیفیت پایین این بازیکنان پی برده بود و نظرش این بود که آن‌ها تفاوت چندانی با بازیکنان جوان لیگ ندارند.

به طور قطع یکی از سوال‌های مهم اهالی بسکتبال از شاهین‌طبع، دلیل حضور این سه بازیکن در المپیک و نادیده گرفتن بازیکنان جوان لیگ است. سوالی که شاید هیچ جوابی برای آن نباشد.

  • منبع خبر : ایرنا