دیدار ایران و عراق در قطر
دیدار ایران و عراق در قطر
چند رسانه عراقی خبر دادند که فدراسیون فوتبال این کشور، قطر را به عنوان زمین بی طرف برای برگزاری دیدار با ایران انتخاب کرده است

به گزارش “حاشیه ورزش“، همانطور که دو روز پیش عنوان شد، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با ارسال نامه ای به کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که این کشور همچنان به دلیل وجود خطرات امنیتی در این عراق، قادر به میزبانی از رقبای خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر نیست.

در متن نامه فیفا اعلام شده بود که فدراسیون فوتبال عراق باید یک کشور بی طرف را برای برگزاری دیدارهای خانگی خود معرفی کند. حالا از عراق خبر می رسد که کمیته عادی سازی این کشور، تصمیم گرفته است تا دوحه قطر را به عنوان میزبان بازی های خود انتخاب کند.

نخستین دیداری که عراق باید از رقبایش پذیرایی کند، مقابل ایران است. مسابقه ای که باید 16 شهریور برگزار شود ولی همانطور که ذکر شد، این کشور به دلیل مسائل امنیتی، حق میزبانی در خاک خود را ندارد بنابراین جدال حساس شاگردان ادووکات و اسکوچیچ در کشور قطر و شهر دوحه برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز چندین رسانه معتبر عربی اعلام کرده بودند که عراقی ها ابتدا به دنبال میزبانی از حریفان در ورزشگاه بین المللی بصره هستند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، آنها قطر را برای میزبانی بازی های خود انتخاب می کنند که اکنون این اتفاق در حال رخ دادن است و تنها اعلام رسمی آن از سوی فدراسیون فوتبال عراق باقی مانده است.