دیدار نواک جوکوویچ با وزیر مهاجرت استرالیا
دیدار نواک جوکوویچ با وزیر مهاجرت استرالیا
مرد شماره یک تنیس جهان قرار است برای حل مشکل خود با وزیر مهاجرت استرالیا دیدار کند.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از تایمز، مرد شماره یک تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ به دلیل واکسینه نشدن در برابر ویروس کرونا و تنها چند ساعت پس از حضور در کشور استرالیا، ویزایش لغو شد و تا زمان بررسی پرونده‌اش در هتل مهاجران مستقر شده است. او چند ساعت در فرودگاه نگه داشته شد تا اینکه نیروهای مرزی اعلام کردند که او قوانین ورود را رعایت نکرده و اخراج خواهد شد.

نواک جوکوویچ تنیسور صرب قرار است تا چهار ساعت آینده با الکس هاوک وزیر مهاجرت استرالیا دیدار کند تا مشکل اقامتش در این کشور حل شود.

جوکوویچ به دادگاه فدرال استرالیا رفت و قانونی بودن تصمیم سرویس مرزی را به چالش کشید. امروز (دوشنبه) دادگاه درخواست تجدیدنظر تنیسور صرب را تایید کرد. بعداً کسینا پاولوویچ روزنامه نگار صرب با استناد به صحبت‌های پدر جوکوویچ گفت که این تنیسور همچنان در هتل است. با این حال، پل ساکال، روزنامه نگار روزنامه The Age گفت که اطلاعات مربوط به این ورزشکار صرب دقیق نیست و وزیر مهاجرت هنوز در حال تصمیم گیری در مورد لغو یا عدم لغو ویزای تنیس باز است.

تظاهرات زیادی در محل اقامت این تنیسور صرب وجود داشته است و به همین خاطر قرار است در دیدار جوکوویچ و وزیر مهاجرت استرالیا، موضوع این تنیسور حل شود.

جوکوویچ ۳۴ سال سن دارد، او ۲۰ قهرمانی در تورنمنت های گرند اسلم دارد، ۹ بار اوپن استرالیا، شش بار ویمبلدو، سه بار اوپن آمریکا دو بار رولان گاروس مجموع افتخارات عمده او را تشکیل می‌دهند. جوکوویچ همچنین برنده مدال برنز بازی‌های المپیک پکن (۲۰۰۸) است. پیش از این گزارش شده بود که تنیسور صرب ممکن است اولین تورنمنت گرند اسلم فصل را به دلیل امتناع از گذراندن دوره واکسیناسیون از دست بدهد.

به گزارش ایسنا، برگزارکنندگان مسابقات ATP کاپ پیش از این روز سه شنبه اعلام کرده بودند که جوکوویچ در تیم صربستان برای مسابقات تیمی از اول تا نهم ژانویه در سیدنی حضور دارد. این باعث می‌شود که این بازیکن ۳۴ ساله در مسابقات آزاد استرالیا شرکت کند.