رئال یک – لیورپول صفر: آنچلوتی بدون خمِ ابرو برد!
رئال یک – لیورپول صفر: آنچلوتی بدون خمِ ابرو برد!
مدافع عنوان قهرمانی با یک نمایش تحسین‌برانگیز بار دیگر لیورپول را شکست داد.

به گزارش حاشیه ورزش

در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در خانه به مصاف لیورپول رفت و این تیم را با تک گل بنزما شکست داد تا در مجموع با نتیجه شش بر دو از سد شاگردان کلوپ عبور کرده و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان شود.

شاگردان کارلو آنچلوتی پس از پیروزی درخشان در آنفیلد، حاشیه امنیت مناسبی برای بازی برگشت داشتند و به پشتوانه پیروزی پنج دو در انگلیس، فرصت ایده‌آلی برای صعود به جمع هشت تیم نهایی پیش روی خود می‌دیدند اما بر خلاف انتظارات در نیمه اول مسابقه با عملکردی غافلگیرانه اجازه خودنمایی به قرمزها ندادند و با خلق چندین موقعیت گلزنی برای حریف خط و نشان کشید و اگر درخشش آلیسون نبود، در همان نیمه نخست تکلیف این بازی هم روشن می‌شد.

در طرف مقابل، یورگن کلوپ و تیمش که فصل گذشته نیز در فینال مغلوب رئال شدند، به معجزات فوتبالی خوش‌بین و امیدوار بودند اما با گذشت دقایقی کوتاه از بازی مشخص شد زور این تیم به مدافع عنوان قهرمانی نخواهد رسید.

در نیمه دوم هم بازی به شکل ۴۵ دقیقه نخست پیش رفت و رئال سوار بر بازی بود تا اینکه سرانجام در دقیقه ۷۸ بازی کریم بنزما روی پاس وینیسیوس سرانجام قفل دروازه لیورپول و مقاومت جانانه آلیسون را شکست تا رئالی‌ها در برابر هواداران خود هم به برتری برسند.

در حالی که رئالی‌ها نزدیک به ۷۷ دقیقه از موقعیت‌های طلایی خود استفاده نکرده بودند، روی یک موقعیت تصادفی در دقیقه ۷۸ توسط کریم بنزما روی پاس زیبای وینیسیون در شرایط نامتعادل، دروازه آلیسون را باز کرد تا رئال با یک گل از حریف پیش بیفتد.

روی حرکت ترکیبی زوج خطرناک رئال، کریم بنزما توپ دریافتی از وینی را با یک ضربه محکم از بالای دروازه لیورپول به اوت زد تا در دقیقه ۶۹ بازی هم توپی از خط دروازه‌ها رد نشده باشد.

ارسال زیبای مودریچ به دهانه دروازه پس از حرکات چشم‌نواز در گوشه محوطه جریمه، توسط والورده با اختلافی بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.