رئال 1-0 ختافه: صعود قبل از فینال اتحاد
رئال 1-0 ختافه: صعود قبل از فینال اتحاد
رئال مادرید در غیاب برخی از ستاره‌های خود با نتیجه 1-0 از سد ختافه گذشت تا با روحیه بالا راهی منچستر شود.

به گزارش حاشیه ورزش

رئال مادرید امشب در یکی از بازی‌های هفته سی و چهارم لالیگا میزبان ختافه بود. این دیدار از ساعت 22:30 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آغاز شد و با تک گل مارکو آسنسیو به سود میزبان به پایان رسید. رئال با این برد 71 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به اتلتیکو مادرید (69) جای این تیم را در رده دوم گرفت.

رئال مادرید شانسی برای فتح لالیگا ندارد اما نمی.خواهد رتبه دوم را هم از دست بدهد. این تیم بعد از قهرمانی در کوپا دل‌ری و شکست تساوی خانگی مقابل سیتی در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ امشب مقابل ختافه قرار گرفت. کارلو آنچلوتی با توجه به در پیش بودن تقابل برگشت با شاگردان پپ به چند بازیکن اصلی تیمش استراحت داده بود و شاهد حضور ادن هازارد در ترکیب اصلی کهکشانی ها بعد از مدتی طولانی بودیم.

این دیدار با تونل افتخار بازیکنان ختافه برای رئالی‌ها و نمایش جام قهرمانی کوپا دل ری برای هواداران حاضر در ورزشگاه آغاز شد و نیمه اول آن جنگی به دل نزد.

نمانیا ماکسیموویچ با یک شوت از پشت محوطه جریمه اولین موقعیت بازی را در دقیقه 2 روی دروازه رئال ایجاد کرد اما ضربه او جایی در چارچوب نداشت و راهی اوت شد.

فده والورده در دقیقه 15 از سمت راست وارد محوطه جریمه شده و در موقعیت تک به تک شانس باز کردن دروازه ختافه را داشت. حرکت او در حالی آفساید اعلام شد که دیوید سوریا ضربه مهاجم رئال را مهار کرده بود.

شاگردان آنچلوتی در دقایق پایانی نیمه اول تلاش کردند تا گل برتری را بزنند و برنده راهی رختکن شوند اما تیم حریف با یک بازی کم اشتباه این اجازه را به آنها نداد تا نیمه اول با تساوی 0-0 به پایان برسد.

اورلین شوآمنی در دقیقه 48 با یک شوت از پشت محوطه جریمه اول موقعیت نیمه دوم را روی دروازه میهمان ایجاد کرد که ضربه او خارج از چارچوب بود.

آنچلوتی برای رسیدن به گل مجبور شد در دقیقه 60 وینیسیوس جونیور و لوکا مودریچ را به میدان بفرستد و قدرت تهاجمی تیمش را بیشتر کند. لحظاتی بعد از این تغییرات می‌رفت که شاهد نتیجه‌ای عکس باشیم اما تیبو کورتوا با پروازی بلند شوت زیبای خوان ایگلسیاس را راهی کرنر کرد.

رئال کم کم حملات خود را با برنامه‌تر و جدی‌تر دنبال کرده و سرانجام در دقیقه 70 به گل رسید. مارکو آسنسیو روی پاس لوکاس واسکز از سمت راست محوطه جریمه ختافه دروازه این تیم را هدف گرفت. شوت سرکش او در میانه راه به بازیکن حریف هم برخوردی داشت و با تغییر مسیری جزئی وارد دروازه شد.

رئال 5 دقیقه بعد گل دوم را روی تک به تک وینیسیوس به ثمر رساند اما داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. شاگردان آنچلوتی که نمی.خواستند به خودشان فشار بیاروند در دقایق پایانی به حفظ توپ روی آورده و توانستند در نهایت کار را با برتری 1-0 به پایان برسانند.