بازیکن سابق تیم ملی فوتبال می‌گوید دیدارهای تدارکاتی به کادر فنی اجازه می‌دهد به راحتی نقاط قوت و ضعف تیم را شناسایی کند. ادموند اختر بازیکن سابق استقلال در گفت و گو با حاشیه ورزش درباره عملکرد تیم ملی مقابل بلغارستان اظهار کرد: با پیروزی در دیدار برابر بلغارستان، تیم ملی از لحاظ روحی شرایط خوبی […]

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال می‌گوید دیدارهای تدارکاتی به کادر فنی اجازه می‌دهد به راحتی نقاط قوت و ضعف تیم را شناسایی کند.

ادموند اختر بازیکن سابق استقلال در گفت و گو با حاشیه ورزش درباره عملکرد تیم ملی مقابل بلغارستان اظهار کرد: با پیروزی در دیدار برابر بلغارستان، تیم ملی از لحاظ روحی شرایط خوبی برای دیدار برابر آنگولا کسب کرد. البته به خاطر تدارکاتی بودن بازی ها، کادر فنی در جریان بازی تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایجاد می کند و به همین دلیل نمی توان ارزیابی دقیقی از لحاظ فنی داشت.

او افزود: تیم‌های آسیایی مثل ژاپن، عربستان، کره جنوبی در حال پیشرفت کردن هستند. ما باید مانند ژاپنی‌ها دنبال بازی با کشورهایی مثل آلمان باشیم. در بازی با بلغارستان خوب بودیم ولی باید با تیمی بازی کنیم که به ما فشار بیاورد. وقتی فشار به تیم ملی وارد نشود محک نمی‌خوریم و کارمان در جام ملت‌های آسیا سخت خواهد شد.

«این مسابقات به تیم ملی کمک می‌کند؟» بازیکن سابق استقلال در پاسخ به این پرسش گفت: راز موفقیت تیم ملی انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های صاحب نام است اما حالا که ما توانایی انجام بازی با تیم‌های مطرح دنیا را نداریم باید از بازی‌های تدارکاتی پیش رو بهترین استفاده را ببریم و تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده جام ملت‌های آسیا کنیم تا بعد از حدود ۵۰ سال به قهرمانی دست پیدا کنیم. هرچند که با بودن تیم‌هایی چون ژاپن، قطر، عربستان و کره جنوبی به طور حتم کار سختی در پیش خواهیم داشت.

او درباره بازی با آنگولا ادامه داد: تیم‌های آفریقایی همگی قدرتی و سرعتی هستند. این بازی هم به ما کمک خواهد کرد، فکر می‌کنم خط دفاع محک جدی خواهد خورد، قلعه نویی در این دیدار هم بطور حتم تغییرات زیادی صورت خواهد داد تا همه بازیکنان از لحاظ فنی ارزیابی شوند.

اختر درباره شرایط استقلال توضیح داد: متاسفانه استقلال امسال سال فوق‌العاده سختی را شروع کرده و ادامه خواهد داد، یاد ندارم که این تیم تا این حد تحت فشار و حاشیه قرار گرفته باشد؛ تیمی که همیشه در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر عملکرد خوبی داشت این فصل به خاطر ضعف مدیریت و تغییرات پی در پی نتوانست بازیکنان مد نظر کادر فنی را جذب کند.

بازیکن سابق استقلال درباره اینکه آیا انتظار ‌از کادر فنی این تیم منطقی است؟ بیان کرد:  نکونام با همان بضاعتی که در اختیارش بود لیگ را شروع کرد با این حال نتایج خوبی هم کسب کرد و توانسته از ۱۲ امتیاز ممکن ۹ امتیاز را کسب کند اما او هم می‌داند هرچه از بازی‌ها بگذرد، لیگ سخت‌تر خواهد شد بنابراین باید چند بازیکن جدید به درخواست کادر فنی جذب شوند تا نقاط ضعف تیم برطرف شود در غیر این صورت نباید انتظار معجزه از کادر فنی و بازیکنان داشته باشیم.

منبع:ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا