راهیابی 3 کشتی گیر فرنگی ناشنوا ایران به فینال قهرمانی جهان
راهیابی 3 کشتی گیر فرنگی ناشنوا ایران به فینال قهرمانی جهان

در اولین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در رده سنی بزرگسالان در ترکیه در حال برگزاری است، ۳ کشتی گیر ناشنوا کشورمان به مرحله فینال قهرمانی جهان راه یافتند. به گزارش حاشیه ورزش، در اولین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از امروز یکشنبه ۱۳ تیر در رده سنی بزرگسالان […]

در اولین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در رده سنی بزرگسالان در ترکیه در حال برگزاری است، ۳ کشتی گیر ناشنوا کشورمان به مرحله فینال قهرمانی جهان راه یافتند.

به گزارش حاشیه ورزش، در اولین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از امروز یکشنبه ۱۳ تیر در رده سنی بزرگسالان در استانبول ترکیه در حال برگزاری است، کشتی گیران ناشنوا کشورمان در اوزان ۵۵ ، ۶۰ ، ۶۳ ، ۶۷ ، ۷۲ ، ۷۷ ، ۸۲ ، ۸۷ ، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان این رقابتها، صادق ابوالوفائی، مهدی بخشی و اصغر کریمی در اوزان ۵۵ ، ۶۳ و ۷۲ کیلوگرم به فینال راه پیدا کردند و مهدی صدری ، علی کریمی و شیرزاد مهکی در اوزان ۶۰ ، ۶۷ و ۸۲ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

در دور اول این رقابتها، صادق ابوالوفایی در وزن ۵۵ کیلوگرم با نتیجه ۳ بر یک برابر کشتی گیر روسیه شکست خورد، اما در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک حریف اوکراینی را مغلوب خود کرد و در دور سوم برابر کشتی گیر میزبان با نتیجه ۹ بر ۰ به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

مهدی صدری، دیگر نماینده ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم با نتیجه ۴ بر ۲ رقابت را به نماینده روسیه واگذار کرد، در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۳ برابر کشتی گیر بلغارستان پیروز شد و در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۰ برابر فرنگی کار ترکیه شکست خورد.
وی باید برای مقام سومی مبارزه کند.

مهدی بخشی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۶۳ کیلوگرم با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد، در دومین دیدار خود حریف قزاقستانی را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد، در دور سوم ۳ بر ۲ برابر حریف روسی پیروز و راهی مرحله فینال شد.

علی کریمی در وزن ۶۷ کیلوگرم با نتیجه ۱۰ بر ۲ قرقیزستان را شکست داد و در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۶ برابر حریف ترکیه‌ای دیدار را واگذار کرد، وی در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۰ شکست خورد و برای سومی باید تلاش کند.

اصغر کریمی، دیگر فرنگی کار کشورمان در وزن ۷۲ کیلوگرم برابر نماینده قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۰ برابر نماینده یونان به برتری رسید و راهی مرحله فینال شد.

رضا اسماعیلی در وزن ۷۷ کیلوگرم با نتیجه ۱۴ بر ۳ برابر کشتی گیر قزاقستان دیدار را واگذار کرد و  در دور دوم برابر حریفی از بلاروس با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد.

شیرزاد مهکی، دیگر نماینده ایران در وزن ۸۲ کیلوگرم با نتیجه ۹ بر یک دیدار را به حریف روسی واگذار کرد، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۵ برابر حریف قزاقستانی به پیروزی رسید، در دور سوم برابر حریف اوکراینی با نتیجه ۱۰ بر ۲ شکست خورد و به رده بندی راه یافت.

ابوذر ربیع زاده در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز با نتیجه ۵ بر یک برابر حریف اوکراینی به برتری دست یافت اما در دور دوم برابر حریف بلاروس ضربه فنی شد و شکست خورد.

اکبر صابری در وزن ۹۷ کیلوگرم برابر نماینده قزاقستان با نتیجه سه بر سه شکست خورد، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۶ برابر فرنگی کار ترکیه به پیروزی رسید و در دور سوم با ضربه فنی برابر کشتی گیر اوکراین رقابت را واگذار کرد، وی در دور چهارم رقابت خود با نتیجه ۹ بر صفر برابر کشتی گیر روس شکست خورد.

محمدرضا صدری، دیگر نماینده ایران در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کشتی گیر ترکیه شد و در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر ۳ برابر کشتی گیر قرقیزستان شکست خورد.

رقابتهای فینال و رده بندی قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان در رده سنی بزرگسالان فردا دوشنبه ۱۴ تیر برگزار می‌شود.