راه اندازی جودوی بانوان ناشنوا
راه اندازی جودوی بانوان ناشنوا
سرمربی تیم ملی جودوی ناشنوایان گفت: در شرایطی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه قرقیزستان موفق به کسب جایگاه سوم شدیم که تنها یک ماه زمان برای آماده‌سازی تیم فرصت داشتیم.

به گزارش حاشیه ورزش

محمدرضا لویی مقدم در ارزیابی از عملکرد جودوکاران ناشنوا در قهرمانی آسیا، اظهار کرد: در شرایطی جودوکاران را برای قهرمانی آسیا آماده کردیم که بعد از المپیک برزیل نزدیک به ۹ ماه هیچ اردو و برنامه تمرینی برای جودوکاران نداشتیم و تنها در فاصله زمانی یک ماه توانستیم تیم را جمع کنیم.

وی گفت: در قهرمانی آسیا ما موفق به کسب یک طلا، یک نقره و ۳ برنز شدیم که به اعتقاد من عملکرد جودوکاران راضی کننده و دور از انتظار بود.

سرمربی تیم ملی جودوی ناشنوایان اضافه کرد: درست است در المپیک با کسب ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز قهرمان شدیم، اما به قهرمانی آسیا در شرایطی اعزام شدیم که در برخی وزنها به دلیل نداشتن نفرات اصلی مجبور شدیم از افراد جایگزین که سالها از جودو دور بودند، استفاده کنیم. حتی در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد بوداغی برای شرکت در مسابقات، مجبور شد ۱۰ کیلوگرم ظرف مدت یک ماه وزن کم کند که این مساله در افت عملکردش بی تاثیر نبود.

مقدم خاطرنشان کرد: اگر همانند المپیک فرصت بیشتری برای آماده سازی جودوکاران داشتیم قطعا جایگاه بهتری می توانستیم کسب کنیم.

وی گفت: با توجه به این که سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جهان هستیم، برای کسب عنوان قهرمانی نیاز است در دو وزن ۸۱ کیلوگرم و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم تغییراتی ایجاد و نفرات بهتری را برای این دو وزن آماده کنیم.

رئیس انجمن جودوی ناشنوایان در پایان همچنین با اشاره به حضور بانوان در مسابقات قهرمانی جهان، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که سال آینده جودوی بانوان را نیز راه‌اندازی و شرایط حضور آنها در مسابقات قهرمانی جهان و سپس المپیک را فراهم کنیم.