رسیدگی به حواشی لیگ یک بسکتبال در دستور کار فدراسیون
رسیدگی به حواشی لیگ یک بسکتبال در دستور کار فدراسیون
رئیس کمیته مسابقات و داوری فدراسیون بسکتبال گفت: شاید برخی فکر کنند بی‌تفاوت هستیم، اما با جدیت به حواشی لیگ دسته یک رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، در جریان بازی دیدار تیم‌های رعدپدافند خوزستان و لئونارد شاهین‌شهر از گروه جنوب مسابقات لیگ یک، یکی از بازیکنان تیم شاهین‌شهر در اعتراض به نحوه قضاوت داور به سوی او حمله کرده و درگیری فیزیکی ایجاد کرد تا باعث بروز حاشیه‌های زیادی شود.

فرهاد زحمتکش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی و درگیری ایجاد شده در یکی از بازی‌های لیگ یک بسکتبال کشور، توضیح داد: شاید برخی‌ها فکر کنند که ما نسبت به این موارد بی‌تفاوت هستیم، اما اصلا اینطور نیست و طبق آیین‌نامه با موارد مختلف برخورد می‌کنیم و در ادامه کار نیز همین رویه را ادامه خواهیم داد.

او ادامه داد: طبق تبصره دوم ماده ۸۸ آیین‌نامه برگزاری مسابقات متمرکز خصوصا در زمان کرونا، در محل هر بازی اگر مشکلی رخ دهد ابتدا نظر گروه کمیته فنی و انضباطی را ملاک خود قرار می‌دهیم. هرجا که مشکلی باشد ابتدا گروه کمیته فنی انضباطی ایجاد می‌شود تا درباره مسائل رخ داده تصمیم گرفته و فرد یا افراد خاطی را جریمه کند.

رئیس کمیته مسابقات و داوری فدراسیون بسکتبال افزود: گروه کمیته فنی و انضباطی پس از تصمیم گیری نظر خود را به کمیته مسابقات فدراسیون اعلام می‌کند تا ما هم با ارسال نامه‌ای به کمیته انضباطی فدراسیون، موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

زحمتکش با بیان اینکه کمیته مسابقات و انضباطی فدراسیون پیگیر مسائل رخ داده است، توضیح داد: ما همواره سعی داشته‌ایم با نظارت بر مشکلات و کمبودها، در راستای پیشبرد اهداف خود که داشتن بسکتبالی منظم و بدون حواشی است قدم برداریم. ما در مورد حواشی ایجاد شده در لیگ یک نیز کارها را پیش خواهیم برد تا به صورت دقیق موضوع رسیدگی شود. اگر جریمه‌ای باشد جریمه و اگر تشویقی باشد تشویق می‌کنیم.

او گفت: در حواشی رخ داده اخیر نیز این اتفاق افتاد، کمیته فنی انضباطی در محل تشکیل و مسائل را بررسی و خطا کاران را جریمه موقت کرده است. تصمیم گیری خود را هم در قالب نامه کتبی به کمیته مسابقات فدراسیون فرستاده‌اند که ما هم آن را در اختیار کمیته انضباطی قرار دادیم. از نظر روحی اتفاق رخ داده اتفاق خوبی برای جامعه داوری نبود، سعی می‌کنیم موضوع را حل کنیم.

فرهاد زحمتکش اظهار کرد: به شکل کاملا مسئولیت پذیر، پیگیر مشکلات هستیم و نمی‌گوییم که نقطه ضعف نداریم. اشکالات هست، اما سعی کرده‌ایم شرایط مناسب در بسکتبال کشور از نظر داوری و مسابقات فراهم باشد.