رقابت های کشوری لیوان چینی به صورت مجازی برگزار می شود
رقابت های کشوری لیوان چینی به صورت مجازی برگزار می شود
به مناسبت گرامی داشت عید باستانی نوروز (1402) و همچنین ماه مبارک رمضان یک دوره مسابقات قهرمانی لیوان چینی کشوری به صورت مجازی برگزار می شود.

مجیدخروشی-
به گزارش روابط عمومی هیات ورزش های همگانی خراسان ر ضوی ثبت نام در این رقابت ها از 10 فرورودین ماه اغاز شد و رقابت ها بر اساس جدول ارائه شده هم زمان با فرار سیدن عید سعید فطر(3اردیبهست ماه) به صورت مجازی برگزارخواهد شد. راز موفقیت دراین بازی نیز یک چیز است و آن چیزی نیست جز “تمرین”
بر اساس این گزارش لیوان چینی ورزشی است نوظهور که از چیدمان لیوان­های مخصوص و جمع کردن آنها طبق یک دستورالعمل خاص صورت می­گیرد.این بازی به واسطه سرعتی بودن آن از هیجان بالایی برخوردار است و به همین علت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و روز به روز به طرفداران آن اضافه میشود.محدودیت در این بازی وجود ندارد. تمامی افراد در تمامی سنین حتی با وجود ناتوانایی­های جسمی و ذهنی قادر به انجام این بازی هستند نظیر معلولان جسمی حرکتی، معلولان ذهنی و حتی افراد نابینا.
توسعه ورزش لیوان چینی در میان دانش آموزان سبب تقویت و رشد استعدادها خواهد شد. ورزش لیوان چینی محدودیت سنی ندارد با این حال اگر تمرکز بر روی بهبود عملکرد دانش آموزان باشد، این ورزش به دانش آموزان کمک می‌کند که مهارت خود را گسترش دهند و عملکرد هر دو سوی بدنشان را برابر کنند.
با افزایش مهارت دانش آموز درصد بیشتری از سمت راست مغزش را که خانه‌ی هشیاری، تمرکز، خلاقیت و ریتم دست است به کار می­افتد. لیوان چینی کمک می‌کند که مغز را برای ورزش و سایر فعالیت‌هایی که از هر دو دست برای انجام آن استفاده می‌شود تعلیم داده شود، برای مثال نواختن یک آلت موسیقی یا استفاده از کامپیوتر.در ورزش لیوان چینی استفاده از هر دو دست همراه با رشد روانی مغز، بالانس بیشتری از ترکیب هر دو قسمت مغز ایجاد می­کند. مطالعات نشان داده است که مردمی که قادرند دوگانه کار کنند از نظر احساسی استقلال بیشتری دارند، بیشتر مصمم هستند و بیشتر با موقعیت کنار می‌آیندو بیشتر قادرند مشکلات را بدون تسلیم شدن حل کنند. در نتیجه لیوان چینی ورزشی تک بعدی نیست که تنها مهارت‌های مهم فیزیکی را تقویت کند همانند هماهنگی بین چشم و دست و افزایش سرعت و تمرکز بلکه اعتماد به نفس، کار گروهی، روحیه ورزشکارانه را نیز تقویت خواهد کرد.