روایت روز
روایت روز
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از رقیب جدید حسن یزدانی، تعویق انتخابات وزنه‌برداری، انتقاد رییس فدراسیون بسکتبال از رییس فدراسیون کشتی، چالش داوری در لیگ والیبال تا خلیج تا ابد فارس.

به گزارش

حاشیه ورزش

، شاید ۱۷ سال پیش که فاجعه کالچوپولی قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ رخ داد و باعث شد یوونتوس، قهرمان دو دوره پیاپی “سری آ” به “سری بی” سقوط کند، کسی فکرش را نمی‌کرد که این باشگاه دوباره سراغ تخلف‌های مالی بزرگ برود اما خصلت مافیا بودن همین است؛ نمی‌توان از آن خارج شد. جمعه شب، فوتبال ایتالیا با یک خبر شوکه کننده به هم ریخت. کسر ۱۵ امتیاز از یوونتوس، خبری نبود که به راحتی بتوان از کنارش رد شد؛ آن هم برای یوونتوسی که اگر تحقیر جلوی ناپولی را کنار بگذاریم، بالاخره فرم خوبی با آلگری پیدا کرده بود و می‌شد کم و بیش آن را به عنوان تهدیدی برای ناپولی قلمداد کرد.

چه کسی از “خلیج فارس” در برابر تحریف فیفا دفاع می‌کند؟

در دفاع از هویت خلیج فارس و نام تاریخی‌اش در برابر تحریف آشکار نهادهای بین‌المللی فوتبال از جمله فیفا و فدراسیون فوتبال کشورهای عربی، فدراسیون فوتبال ایران باید با جدیت بیش‌تری اقدام کند. سرمایه‌گذاری هنگفت دولت‌های عربی برای جا انداختن یک نام جعلی به جای نام اصیل و تاریخی “خلیج فارس” و برگزاری مسابقات کشورهای عربی با همین عنوان جعلی که قدمتش به چند ده سال‌ قبل بازنمی‌گردد، روی اعصاب مردم ایران و حتی فوتبال‌دوستان است. این که چند کشور به واسطه خرج دلارهای زیاد و لابی با مسئولان بلند پایه فیفا در حال دزدیدن تاریخ و قدمت بلندبالای “خلیج فارس” هستند، چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد!

رقیب جدید حسن یزدانی کیست؟

در جام جهانی ۲۰۲۲ کشتی آزاد و در فینال بین ایران و آمریکا یک نتیجه غیرمنتظره در وزن ۸۶ کیلوگرم رقم خورد و زاهید والنسیا کشتی‌گیر گمنام آمریکایی توانست علیرضا کریمی چهره مطرح ایران و دارنده سه مدال جهانی را شکست دهد تا در کنار دیوید تیلور، شاهد یک رقیب آمریکایی دیگر در وزن ۸۶ کیلوگرم خصوصا برای حسن یزدانی باشیم.

فرصت بی‌نظیر برای قهرمانی در لیگ ایتالیا

لوچانو اسپالتی اعتراف کرد که ناپولی پس از پیروزی خارج از خانه مقابل سالرنیتانا نیاز به تلاش بیشتری دارد. ناپولی در هفته نوزدهم این رقابت‌ها به مصاف سالرنیتانا رفت و توانست با دو گل به پیروزی دست پیدا کند تا جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی مستحکم‌تر کند و نشان دهد که شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری است. ناپولی با پیروزی‌ای که در این بازی به دست آورد ۵۰ امتیازی شد تا با اقتدار، قهرمان نیم فصل شود.

رییس فدراسیونی که وزیر ابلاغش را نمی‌زند!

مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش در حالی ۱۲ دی به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد که از بین پیروز هاشمی ارس، امیر عزیزی پور و محمد آران سه کاندیدای حاضر در مجمع برای احراز پست ریاست فدراسیون، امیر عزیزی پور با کسب ۳۴ رای از مجموع ۵۰ رای ماخوذه به مدت ۴ سال رییس فدراسیون اسکواش انتخاب شد اما با وجود این که حدود سه هفته از زمان برگزاری انتخابات سپری می‌شود، اما هنوز خبری از ابلاغ حکم ریاست عزیزی پور از سوی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیست و این مساله سبب بلاتکلیفی اهالی اسکواش و به ویژه مربیان تیم‌های ملی برای برگزاری اردوها و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی آنها شده است.

انتخابات وزنه‌برداری به تعویق افتاد

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری قرار بود ۱۸ بهمن برگزار شود اما با توجه به اینکه تایید صلاحیت کاندیداها اعلام نشده است، انتخابات به تعویق افتاد. طبق بند سه ماده ۱۲ دستور العمل برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی، دبیر مجمع باید ۲۰ روز از قبل از برگزاری مجمع، دعوتنامه را برای اعضا ارسال کند که در مورد وزنه‌برداری این اتفاق رخ نداد. با توجه به این مساله و مشخص نبودن اسامی نهایی کاندیداها، انتخابات از بهمن به اسفند به تعویق افتاد. انتخابات وزنه‌برداری به احتمال زیاد در هفته دوم اسفند برگزار می شود.

خشم و هیاهوی والیبال ایران!

۱۹ هفته از لیگ برتر والیبال ایران گذشته و دور برگشت مسابقات والیبال در حالی رو به پایان است که تیم‌ها رقابت نزدیکی برای حضور در جمع هشت برتر دارند تا به پلی‌آف مسابقات راه پیدا کنند. با افزایش حساسیت مسابقات، تصمیمات داوری هم حساس‌تر شده است و همین موضوع اعتراض به داوری‌ها را افزایش داده تا هر هفته تصاویری از بحث و جدل بازیکنان و کادرفنی با داور یا با تیم مقابل را ببینیم. موضوعی که در هفته هفدهم به اوج خود رسید.

اشغال زمین خانه بسکتبال توسط علیرضا دبیر!

جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در حاشیه مجمع عمومی این فدراسیون گفت: در حال حاضر دو نماینده در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا داریم که از عملکرد آن‌ها راضی هستیم. خوب بودن تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری گرگان تیم ملی ایران را قوی‌تر می‌کند. وی همچنین تصریح کرد: آقای دبیر زمین خانه بسکتبال را کارگاه کرده و پس از خالی شدن زمین، ساخت خانه بسکتبال را شروع می‌کنیم.

یزدانی در لیست خروجی استقلال؟

تمرین امروز (یک‌شنبه) تیم فوتبال استقلال، در کمپ حجازی برگزار شد. پیش از آغاز تمرین، ریکاردو ساپینتو، اجازه تمرین به سیاوش یزدانی نداد و این بازیکن هم پس از تصمیم سرمربی آبی‌ها، زمین تمرین را ترک کرد. به نظر می‌رسد که ساپینتو تمایلی برای ادامه همکاری با سیاوش یزدانی ندارد و می‌توان گفت یزدانی در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، جایی در تفکرات این مربی پرتغالی نخواهد داشت. باشگاه استقلال هم اعلام کرد: “با نظر کادر فنی استقلال، سیاوش یزدانی مدافع این تیم در اختیار باشگاه قرار گرفت. سیاوش یزدانی با باشگاه استقلال قرارداد دارد و تا تعیین تکلیف وضعیتش نمی‌تواند آبی‌پوشان پایتخت را همراهی کند.