روزشمار خاص‌ترین تورنمنت فوتبال راه افتاد!
روزشمار خاص‌ترین تورنمنت فوتبال راه افتاد!
جام ملت های اروپا 2024 از 14 ژوئن سال آینده به مدت یک سال در آلمان برگزار خواهد شد.

به گزارش حاشیه ورزش

اولین تورنمنت بزرگ فوتبال در آلمان پس از جام جهانی 2006 به مسابقات یورو 2024 اختصاص پیدا خواهد کرد. جایی که از یک سال دیگر، آلمان در ده شهر میزبان این مسابقات خواهد بود آن هم بدون این که به ساخت ورزشگاهی جدید نیاز داشته باشد.

در همین رابطه، صدراعظم آلمان، شولز، با در دست داشتن تی شرتی با شعار “بازی خانگی برای اروپا” گفت: “خوشحالم که همه ما اینجا هستیم تا هیجان را شروع کنیم و همه چیز آماده خواهد بود تا ما نتایج خوبی کسب کنیم.”

آلمان استادیوم‌های زیادی دارد که به طور منظم میزبان رویدادهای بین‌المللی هستند، از آلیانز آرنا بایرن مونیخ تا سیگنال ایدونا پارک بوروسیا دورتموند، که نام هر دوی آنها برای این مسابقات تغییر خواهد کرد.

آلیانز آرنا که در طول مسابقات به آرنا فوتبال مونیخ تغییر نام خواهد داد، پس از اینکه تنها مکان آلمان برای مسابقات یورو 2020 بود که در واقع در سال 2021 به دلیل بیماری همه گیر کرونا برگزار شد، میزبان مسابقات برای دومین یورو متوالی خواهد بود.

کلن، اشتوتگارت، فرانکفورت، دوسلدورف، هامبورگ، گلزنکرخن، لایپزیگ و برلین نیز سال آینده میزبان مسابقات خواهند بود.

شولز در ادامه گفت: “این یک قهرمانی اروپایی بسیار ویژه خواهد بود، زیرا ما می‌توانیم استادیوم‌ها و سازه‌های موجود را راه‌اندازی و استفاده کنیم. این خیلی خاص است که نیازی به ساختن همه چیز نیست. استادیوم ها آنجا هستند و حمل و نقل عمومی می تواند تعداد زیادی از هواداران را جابجا کند.”

این اولین تورنمنت بزرگ فوتبال در آلمان پس از جام جهانی 2006 خواهد بود که موجی از شور و شوق را در سراسر کشور برانگیخت و از آن به عنوان یک “قصه تابستانی” یاد شده و پیش بینی می شود بیش از یک میلیون نفر برای تماشای بازی ها به مناطق هواداری در سراسر کشور سرازیر شوند.

گفتنی است فینال مسابقات 14 جولای در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می شود.