رونمایی از استقلالِ نکونام در آبادان و جنگ ستاره‌ها در اصفهان
رونمایی از استقلالِ نکونام در آبادان و جنگ ستاره‌ها در اصفهان
در روز دوم و پایانی هفته اول بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال امروز سه دیدار در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش حاشیه ورزش هفته اول بیست‌سومین دوره لیگ برتر فوتبال امروز (پنجشنبه) با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین بازی‌، صنعت نفت آبادان میزبان استقلال خواهد بود.

سپاهان – تراکتور

احتمالاً بیشتر علاقه‌مندان فوتبال دوست داشتند این دو تیم در اواسط نیم فصل با یکدیگر روبه‌رو شوند، اما قرعه‌کشی آنها را در هفته اول مقابل هم قرار داد. سپاهان و تراکتور بیشتر ستاره‌های لیگ را به قول معروف «درو» کردند و انتظارات از آنها بالاست. سپاهان مثل فصل گذشته تصمیم گرفت ستاره‌های زیادی را در اختیار داشته باشد، هر چند به گفته منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال دو بازیکن این تیم به دلیل رقم قرارداد بالا مجوز بازی کردن ندارند. سپاهان نفراتی مثل کاوه رضایی، عیسی ‌آل‌کثیر، رضا شکاری، رضا اسدی و … را جذب کرده و دوست ندارد مثل سال‌های اخیر قهرمانی را از دست بدهد.

تراکتور که با پاکو خِمس فصل گذشته خوبی را سپری کرد نقل‌وانتقالات پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت. با تغییر بندهای آیین‌نامه نقل‌وانتقالات، این باشگاه سرانجام توانست مجوز جذب محمد نادری را بگیرد. تراکتوری‌ها علاوه بر این بازیکن، نفراتی مثل شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، عارف آقاسی، سیامک نعمتی، سعید آقایی و … را به خدمت گرفته و دنبال قهرمانی هستند. به این موارد باید تقابل مورایسِ پرتغالی و خمس اسپانیایی را اضافه کرد تا ورزشگاه نقش جهان امروز شاهد جنگ ستاره‌ها در داخل زمین و نیمکت‌ها باشد.

هوادار – مس رفسنجان

تقابل این دو تیم در فصل گذشته جنجال‌های زیادی به پا کرد. همه چیز از بازی جام حذفی شروع شد، جایی که ساکت الهامی در ورزشگاه پاس قوامین تهران اخراج شد و پس از شکست مس در اظهارات کنایه‌‌آمیز گفت که با 4 پیرزن این تیم را می‌برد. بازی برگشت دو تیم در لیگ در هفته بیست‌ویکم برگزار شد و مسی‌ها با یک گل هوادار را شکست دادند. مهرداد رضایی، گلزن مس در پاسخ به اظهارات الهامی شادی گل جالبی انجام داد. حالا الهامی سرمربی مس است و باید با تیم فصل گذشته‌اش تقابل داشته باشد. رضایی نیز در مصاحبه‌ای علیه الهامی موضع تندی گرفت و مدعی شد به خاطر شادی گلش از این تیم می‌رود ولی پس از چند روز با الهامی آشتی کرد.

صنعت نفت – استقلال

آخرین بازی هفته اول لیگ در شرایطی برگزار می‌شود که استقلال از همان روزهای انتخاب جواد نکونام تا الان آبستن حوادث زیادی بوده است. پروسه انتخاب سرمربی استقلال چند روز طول کشید و پس از آن نیز شروع تمرینات با درگیری یکسری از افراد با هواداران با حواشی زیادی روبه‌رو شد. عدم جذب بازیکنان مدنظر نکونام و بازگشت دوباره نفرات مازاد به حواشی استقلال اضافه کرد. نکونام چند روز قبل در اظهاراتش پیام مهمی به مدیران باشگاه داد و گفت همه در یک کشتی هستند و کسانی که قصد غرق کردن این کشتی را دارند با هم غرق می‌شوند. این پیام نقطه عطف اختلاف بین او و مدیریت استقلال را نشان می‌داد. آبی‌پوشان روزبه چشمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و نفراتی مثل سعید مهری و منتظر محمد آماده نیستند. مهرداد محمدی که گفته می‌شد به دلیل مصدومیت در هفته اول حضور نخواهد داشت ممکن است دقایقی برای این تیم به میدان خواهد رفت.

گرمای آبادان بزرگ‌ترین چالش شاگردان نکونام است. آنها برابر تیمی قرار می‌گیرند که در هفته‌های پایانی با حضور عبدالله ویسی در لیگ برتر ماندند. نفتی‌ها فصل گذشته استقلال را در آزادی متوقف کردند تا آبی‌پوشان با هدایت ریکاردو ساپینتو از ریل قهرمانی خارج شوند

منبع :حاشیه ورزش 

  • منبع خبر : تسنیم