رونمایی از تندیس 2 پیشکسوت بوکس ایران
رونمایی از تندیس 2 پیشکسوت بوکس ایران
به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از تندیس احمد ناطق نوری بنیان گذار فدراسیون بوکس و منوچهر مقصودی پیشکسوت بوکس  در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

.به گزارش حاشیه ورزش مراسم رونمایی از تندیس احمد ناطق نوری بنیان گذار فدراسیون بوکس و منوچهر مقصودی پیشکسوت بوکس  در آکادمی ملی المپیک برگزار شد

در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال، حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس ، علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس حضور داشتند.

مناف هاشمی معاون سابق وزارت ورزش هم به مراسم آمد.

صالحی امیری: حضور  وزیر در جمع پیشکسوتان پیام روشنی دارد

رضا صالحی امیری  در این مراسم بیان کرد: خیر مقدم به پیشکسوتان، قهرمانان و بزرگان خانواده  بوکس می گویم. حضور وزیر ورزش در این جمع صمیمی یک پیام روشن دارد مبنی بر اینکه وزیر ورزش قدردان بزرگان ورزش است. ما چند نوع سرمایه در ایران داریم از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی. سرمایه ها می آیند و می روند اما برخی از سرمایه ها مانا هستند.  مثال زنده کشتی است که افراد زیادی در این رشته آمدند و  رفتند اما نام یک نفر به نام تختی ماندگار شد.

او ادامه داد: ما امروز از اخلاق و معرفت تجلیل می کنیم. ما قدردان همه پیشکسوتان هستیم و آنها ریشه های درخت سبز ورزش ایران هستند.

ثوری: بوکس می تواند در معادلات ورزش ایران تاثیر گذار باشد

حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس نیز گفت: دو نسل از ورزشکاران را در این مراسم دعوت کردیم و می خواهیم نشان دهیم بوکس هم می تواند در  معادلات ورزش ایران  تاثیر گذار باشد. زمانی که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شدم تا جایگزین آقای ناطق نوری قرار بگیرم، این موضوع بار مسئولیت را بر من سنگین می کرد. دعا می کردم مسیر او را بروم و دچار تزلزل نشوم و این میراث را به خوبی پاس بدارم.

علیرضا استکی در ادامه مراسم بیان کرد: احمد ناطق نوری ایثارگری ندارد اما باید به او ۷۰ درصد سابقه ایثارگری داد چون در ورزش صدمات زیادی دیده است.