رویای کاراته‌کار تیم ملی کبدی: طلای جاکارتا را تکرار می‌کنیم
رویای کاراته‌کار تیم ملی کبدی: طلای جاکارتا را تکرار می‌کنیم
عضو تیم ملی کبدی زنان گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با یک تیم خوب و منسجم و با برنامه‌ریزی درست طلای جاکارتا را در بازی‌های آسیایی هانگژو تکرار کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش زهرا کریمی درباره مربی هندی تیم ملی کبدی زنان، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ با شایلاجا جین تمرین می‌کنیم و با او در بازی‌های آسیایی جاکارتا به طلا رسیدیم. در ایران هم مربیان خوب و بروزی داریم که می‌توانند به تیم ملی کبدی زنان کمک کنند. ما می‌توانیم از تجربه کشورهای دیگر برای برخی از استراتژی‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: چون مربی ما هندی و هند نیز در رشته ما بسیار قوی است، می‌توانیم از تجربه این مربی خوب بهره‌مند شویم. هند ۸ هزار باشگاه کبدی دارد و مهد این رشته است. این سرمربی هندی می‌تواند آموزش‌های مختلفی در ایران داشته باشد و تجربیاتی که در ایران نیست را به ما منتقل کند. در حال حاضر سلیمه عبدالله‌بخش به عنوان کمک مربی در کنار شایلا جین فعالیت می‌کند و تیم ملی کبدی زنان ترکیبی از مربیان داخلی و خارجی است.

عضو تیم ملی کبدی عنوان کرد: در جاکارتا برای نخستین بار تیم ملی کبدی زنان و مردان به طلا رسیدند و این سرمربی هندی در کسب طلا تاثیرگذار بود. هرچند این طلا با تلاش همه اعضای کادر فنی، بازیکنان و رئیس فدراسیون به دست آمد. در حال حاضر مربیان حرفه‌ای زیادی در ایران داریم و قطعا می‌توانند در سال‌های آینده به تیم ملی کمک کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از کسب برنز قهرمانی آسیا در کاراته به رشته کبدی آمدید، گفت: به طور اتفاقی به مسابقات کبدی رفتم و از کودکی هم هدفم رسیدن به تیم ملی بود. با مربی خصوصی‌ام که مربی استان تهران و کمک مربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بود مشورت کردم و او گفت که حتما به تیم ملی می‌رسم و من هم وارد رشته کبدی شدم. این رشته پرهیجان است و فاکتورهای آمادگی جسمانی را دارد. هرچند استعداد هم داشتم و وقتی وارد شدم به آن علاقه خاصی پیدا کردم.

کریمی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در هند مسابقات تدارکاتی داشتیم. این رقابت‌ها می‌تواند به افزایش تجربه تیم ملی کبدی زنان کمک کند. ما باید جو مسابقات را حس کنیم. سبک بازی برخی از تیم‌ها مانند ما نیست و ۱۰ دیدار تدارکاتی با باشگاه‌های هند داشیم و همه تیم‌ها را شکست دادیم؛ اما دیداری با تیم ملی هند نداشتیم. رقبای ما در این دیدارها خیلی قوی نبودند. برخی از استراتژی‌ها را تمرین کردیم تا به تاکتیک‌های ما کمک کند.

وی یادآور شد: در بازی‌های آسیایی به جز هند رقبای سختی چون تایلند، چین تاپیه و سریلانکا حضور دارند و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با یک تیم خوب و منسجم و برنامه‌ریزی درست طلای جاکارتا را تکرار کنیم. ۱۱ اردوی تیم ملی را سپری کردیم و از لحاظ فنی و بدنی آماده‌ایم.

ملی‌پوش کبدی درباره تلاش خود برای لژیونر شدن، گفت: هنوز هیچ بازیکن کبدی از تیم ملی زنان ایران لژیونر نشده زیرا لیگ پروکبدی هند در سطح جهانی برگزار نشده است؛ اما امسال این لیگ مانند مردان برگزار می‌شود.

منبع :ایرنا

  • منبع خبر : ایرنا