رژه تانکرها در آزادی، مصدومیت یزدانی و خطر بیخ گوش استقلال
رژه تانکرها در آزادی، مصدومیت یزدانی و خطر بیخ گوش استقلال
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش حاشیه ورزش حق پخش تلویزیونی در همه‌ جای دنیا به عنوان مهم‌ترین راه درآمدزایی برای فوتبال شناخته می‌شود اما فوتبال ایران هیچ‌وقت به این حق نرسیده است. حالا شرایطی به وجود آمده که پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی می‌تواند منجر به حذف ایران از فوتبال بین‌المللی شود. فوتبال در قرن ۲۱ با درآمدهایی که از حق پخش تلویزیونی‌ به دست آورده، به یکی از پرسودترین بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده است. در حال حاضر نیمی از درآمد باشگاه‌ها در لیگ‌های معتبر به حق پخش تلویزیونی اختصاص یافته است. این موضوع باعث شده است که پریمیرلیگ (لیگ برتر انگلستان) به عنوان پربیننده‌ترین رقابت در بین پنج لیگ معتبر اروپایی، درآمد هنگفتی از طریق حق پخش تلویزیونی داشته باشد.

آخرین وضعیت مصدومیت حسن یزدانی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد آخرین وضعیت مصدومیت حسن یزدانی از ناحیه کتف توضیح داد. دکتر غلامرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت مصدومیت حسن یزدانی از ناحیه کتف، اظهار کرد: حسن یزدانی از ناحیه کتف دچار درد مزمن است که نیازمند فیزیوتراپی و رسیدگی است. وی ادامه داد: یزدانی بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و شرایط فیزیوتراپی در محل اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران، مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد.

صعود تاریخی هندبالیست‌ها 

تیم ملی هندبال پسران ایران در سومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان مقابل بروندی به برتری رسید و به دور اصلی مسابقات صعود کرد.  تیم ملی هندبال پسران ایران در سومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان کرواسی مقابل بروندی با نتیجه ۴۶ بر ۲۴ پیروز شد و با حضور در جمع ۱۶ تیم برتر تاریخ سازی کرد.  امیرحسین کرمی در پایان این بازی به عنوان برترین بازیکن زمین معرفی شد. پیش از این در دو دیدار اول زارعی و مرادی به عنوان برترین‌های زمین انتخاب شده بودند.

رمضانی از استقلال جدا شد

آرمان رمضانی با حضور در باشگاه استقلال و توافق با مدیران این باشگاه از جمع شاگردان جواد نکونام جدا شد.  بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان و روزها بلاتکلیفی، آرمان رمضانی با مدیران باشگاه استقلال برای جدایی به توافق رسید و پس از شهباززاده دومین خروجی تیم نکونام در پست مهاجم نوک لقب گرفت.

سپاهان بدون ستاره‌هایش در لیگ برتر؟

سپاهان تنها باشگاهی است که هنوز ریز قرارداد بازیکنانش را به سازمان لیگ ارسال نکرده و ممکن است بدون ستاره‌های جدیدش در هفته اول به میدان برود. آخرین مهلت ارسال لیست قراردادهای بازیکنان جدید در فصل پیش رو تا فردا (یکشنبه) است و همه باشگاه‌های لیگ برتری به جز یک باشگاه لیست قرارداد بازیکنانشان را به سازمان لیگ ارائه دادند.

حل مشکل محمد نادری برای حضور در تراکتور

مصوبات نخستین جلسه کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی اعلام شد.  نخستین جلسه کارگروه ناظر بر قراردادها با حضور مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس کارگروه و سایر اعضا تشکیل و موارد ذیل مصوب و مقرر شد که از طریق سایت سازمان لیگ این مصوبات به باشگاه ها ابلاغ شود.

استقلال مطرح‌ترین گزینه در خطر

با اعلام نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اگر باشگاهی نتواند در ۳ دوره متوالی مجوز حرفه‌ای بگیرد، منحل می‌شود. فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برای لیگ بیست و سوم اقدام به تدوین دستورالعمل ناظر بر قرارداد و سقف بودجه کردند تا به واسطه‌اش بتوانند هزینه‌های فوتبال را کنترل کنند. بر اساس اظهارات مدیران فدراسیون فوتبال، یکی از دلایلی که باعث تنظیم چنین دستورالعمل‌هایی در لیگ امسال شد، مشکل باشگاه‌ها در اخذ مجوز حرفه بوده است.

انتقال آب به دریاچه آزادی با تانکر

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: کیومرث هاشمی کمتر از ۱۲ ساعت پیگیر حل مشکل آب دریاچه آزادی بود و اقداماتی برای رفع کم آبی انجام شده است. علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به پیگیری مشکل کاهش سطح آب دریاچه آزادی بیان کرد: پس از جلسه‌ای که با کیومرث هاشمی داشتم، او بلافاصله جلسه‌ای را با آقای محرابیان وزیر نیرو و آقای زاکانی شهردار تهران داشت که تا الان چنین سرعتی را در رسیدگی به ورزش نداشتیم. طبق دستور وزیر نیرو قرار شد که هفت حلقه چاه لایروبی شده و آب آن به دریاچه آزادی منتقل شود. از دیروز هم تانکرهایی را آورده‌اند تا وقتی که لایروبی انجام می‌شود، آب دریاچه را ثابت نگه دارند و آن مقدار آبی که از سطح دریاچه تبخیر می‌شود، با استفاده از این تانکرها و تزریق به دریاچه جایگزین شود. این اقدام هم در نوع خود جالب بوده است.

آشنایی با حریف جدید تیم ملی

با اعلام مهدی تاج، تیم ملی فوتبال ایران در شهریور ماه به مصاف کیپ ورد، تیمی از غرب قاره آفریقا به میدان خواهد رفت.  تیم ملی فوتبال ایران که در تلاش برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی باکیفیت به منظور حضور در جام ملت‌های آسیا است، شهریور سال جاری دو دیدار دوستانه برگزار می‌کند. بازی مقابل بلغارستان و کیپ ورد در دستور کار مدیران و کادرفنی تیم ملی است. پس از قطعی شدن دیدار دوستانه مقابل بلغارستان، روز گذشته مهدی تاج اعلام کرد تیم ملی ایران در تهران مقابل کیپ‌ورد قرار می‌گیرد.

قهرمانی فوق سنگین ایران در جوانان آسیا

وزنه‌برداری ایران در دسته‌های ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم قهرمانی جوانان آسیا صاحب دو مدال طلا، پنج نقره و سه برنز شد و قهرمانی فوق سنگین مسابقات هم به ایران رسید. در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۳ در هند، رقابت دسته‌های ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم برگزار شد.   ایران در این دو وزن صاحب دو مدال طلا، پنج نقره و سه برنز شد. در دسته ۱۰۹ کیلوگرم، کوروش زارع با رکورد ۱۵۷ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۹۲ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۴۹ کیلوگرم نایب قهرمان آسیا شد و در یک ضرب مدال برنز و در دوضرب و مجموع مدال نقره گرفت.

نصب سکوهای تماشاگران ورزشگاه آزادی آغاز شد

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از نصب سکوهای تماشاگران آزادی خبر داد. سعید ابوالفتحی معاون فنی و مهندسی این شرکت گفت: پس از شروع پروژه بهسازی سکوهای استادیوم آزادی از اسفندماه سال گذشته و بعد از مطالعات و کارشناسی های صورت گرفته، عملیات تخریب، مقاوم سازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای سکوهای پیش ساخته در این استادیوم آغاز و سپس تیرهای پلکانی بتنی اجرا و سه لایه عایق کاری انجام شد.

  • منبع خبر : ایسنا