رکابزنان بدون دوچرخه!
رکابزنان بدون دوچرخه!
مربی تیم ملی دوچرخه سواری اعلام کرد که برای بازی‌های کشورهای اسلامی و آسیایی باید تجهیزات و دوچرخه‌های جدید خریداری شود.

علیرضا حقی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره برنامه‌های تیم ملی دوچرخه سواری برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و آسیایی هانگژو بیان کرد: مسابقات را مشخص کرده‌ایم و بعد از ماه رمضان شش مسابقه یک روزه در ایران برگزار می‌شود. برای مسابقات مالزی و ترکیه هم درخواست داده‌ایم. البته من از فروردین قرارداد ندارم و ابتدا باید وضعیت آن مشخص شود. در چند روز آینده وضعیت قراردادم مشخص می‌شود.

حقی در مورد مهمترین چالش رکابزنان برای آماده شدن جهت حضور در بازی‌های پیش رو تاکید کرد: برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و آسیایی نیاز به تجهیزات داریم. سه هفته بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی را داریم و اگر قرار است دوچرخه تهیه شود و باید قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی این اتفاق بیفتد.

او در پاسخ به این پرسش که بحث تهیه دوچرخه جدی است یا همه چیز در حد حرف است؟ تصریح کرد: قرار بود با کمیته ملی المپیک صحبت شود. خودمان هم با رییس کنفدراسیون آسیا در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کردیم و قول داد که در حد چند دوچرخه به ایران کمک کند و حالا نمی‌دانم این اتفاق بیفتد یا خیر. درخواست خود را به کنفدراسیون داده و منتظر هستیم. البته اگر کنفدراسیون آسیا هم کمک کند، دوچرخه جاده می‌دهد و ما نیاز به دوچرخه پیست هم داریم. آخرین دوچرخه پیست خریداری شده برای سال ۲۰۱۸ است که البته از آن هم تنها دوشاخ باقی مانده است.

او افزود: در مسابقات قهرمانی جاده آسیا تنها یک دوچرخه برای تایم تریل تیمی از فدراسیون بردیم و بقیه دوچرخه‌ها برای خود رکابزنان بود. البته آن دوچرخه‌ها نیز به روز نبود و برای سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بود. با این وضعیت ارز فقط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید در مورد تهیه تجیزات به ما کمک کنند. رشته ما نیز تجهیزات محور است و اگر مدال می‌خواهند، باید کمک کنند.