رکوردهای ناامیدکننده دوومیدانی‌کاران؛ شانس کمرنگ برای مدال هانگژو
رکوردهای ناامیدکننده دوومیدانی‌کاران؛ شانس کمرنگ برای مدال هانگژو
دوومیدانی‌کاران ایران در بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور رکوردهای ناامیدکننده‌ای داشتند.

به گزارش حاشیه ورزش  فدراسیون دوومیدانی با توجه به سهمیه ستاد بازی‌های آسیایی هانگژو در چهاردهم تیر ماه مسابقات انتخابی را برگزار کرد که حسین رسولی تنها نماینده ایران در ماده پرتاب دیسک بود و توانست رکورد ورودی را کسب کند. او در حالی توانست پرتابی به طول ۶۱.۴۵ متر ثبت کند که حد نصاب تعیین شده فدراسیون در این ماده ۵۹.۹۸ متر بود. در بخش بانوان هم رکوردشکنی انجام نشد بنابراین فدراسیون تصمیم گرفت تا فرصتی به دوومیدانی کاران بدهد تا در صورت امکان بتواند نفرات اعزامی به بازی‌ها را افزایش دهد.

هر چند افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت که با توجه به بسته شدن سایت ستاد بازی‌های هانگژو دیگر نمی‌توانند دوومیدانی‌کار جدیدی را به فهرست اولیه اضافه کنند و تنها در بخش زنان حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحی در دو ۱۰۰ متر راهی این بازی‌ها خواهند شد. در بخش مردان نیز احسان حدادی، حسین رسولی، حسن تفتیان، مهدی صابری، رضا مقدم، مهدی پیرجهان به هانگژو اعزام خواهند شد.

زنان و مردان دوومیدانی در این مدت در مسابقات لیگ و باشگاهی شرکت کردند و در آخرین مسابقه دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان چهار رکوردشکنی و در بخش مردان یک رکوردشکنی انجام شد.

در بخش زنان شهلا محمودی از تیم چادر ملو اردکان در رقابت‌های دو ۴۰۰ متر با مانع با ثبت زمان ۵۹.۴۶ ثانیه ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد ملی و باشگاهی این ماده را شکست. رکورد قبلی این ماده با زمان ۵۹.۴۸ ثانیه متعلق به نازنین فاطمه عیدیان بود که در مرحله نخست همین رقابت‌ها به ثبت رساند. همچنین تکتم دستاربندان از تیم گل‌گهر سیرجان در ۸۰۰ متر با ثبت زمان ۲:۰۹.۴۴ دقیقه ضمن کسب عنوان قهرمانی موفق شد رکورد باشگاهی این ماده را که با زمان ۲:۰۹.۶۹ دقیقه در اختیار خودش بود بهبود بخشد. همچنین الناز کمپانی رکورد ملی و باشگاهی رقابت ماده ۱۰۰متر با مانع را شکست و قهرمان شد. رکورد قبلی ملی این ماده با حد نصاب ۱۳.۷۰ثانیه(۱۴۰۲/۲/۱۲)در اختیار خود کمپانی بود و همچنین رکورد باشگاهی نیز با زمان ۱۳.۷۱ثانیه(۱۴۰۲/۵/۱۲)در اختیار الناز کمپانی بود. مهلا محروقی با ثبت حد نصاب ۵۰.۹۰متر قهرمان رقابت ماده پرتاب دیسک شد و رکورد باشگاهی را شکست. حد نصاب قبلی باشگاهی این ماده با ۵۰.۸۷متر در اختیار خود مهلا محروقی بود.

در بخش مردان نیز حسین رسولی که تنها دوومیدانی کاری که ورودی بازی‌ها را کسب کرد نتوانست در این رقابت‌ها رکورد قبلی خود را تکرار کند.

اما حسین کیهانی که در انتخابی تیم ملی به دلیل آسیب دیدگی نتوانست شرکت کند در مسابقات باشگاهی در ۳۰۰۰ متر با مانع با ثبت زمان ۸:۴۶.۷۱ دقیقه ضمن شکستن رکورد باشگاهی قهرمان شد. رکورد باشگاهی پیشین این ماده با زمان ۸:۵۳.۳۹ دقیقه در اختیار خودش بود. همچنین سمیر اقبالی رکورد پیشین این ماده در رده سنی جوانان که ۹:۰۳.۳۴دقیقه(۱۳۹۳/۳/۲۴-تایپه) در اختیار خلیل ناصری بود شکست.

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا