رکورد تاریخی تیم ژاوی در گل نخوردن
رکورد تاریخی تیم ژاوی در گل نخوردن
عملکرد دفاعی قابل توجه بارسلونا این تیم را در صدر بهترین خطوط دفاعی تاریخ 5 لیگ معتبر اروپا قرار داده است.

به گزارش حاشیه ورزش

بارسلونا در شروع دوباره لالیگا موفق شد با نتیجه 4-0 از سد الچه گذشته و صدرنشینی مقتدرانه خود را تداوم بخشد. این تیم با 71 امتیاز و فاصله 12 امتیازی نسبت به رئال مادرید، نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود به دنبال رقم زدن یک قهرمانی بی‌حرف و حدیث در فصل جاری است. شاگردان ژاوی در حال حاضر بهترین خط دفاعی لالیگا نیز هستند.

آنها در 27 بازی تنها 9 گل دریافت کرده‌اند. طبق این آمار، آبی اناری‌ها معمولا هر سه بازی یک بار گل خورده‌اند که بسیار قابل توجه است و آنها را به بهترین خط دفاعی تاریخ 5 لیگ معتبر دنیا تبدیل کرده است.

شاگردان ژاوی اگر بتوانند همین روند را ادامه دهند، عنوانی را به دست خواهند آورد که نیم قرن است در اختیار یک تیم ایتالیایی است. بارسایی‌ها در حال حاضر با دریافت 9 گل در 27 بازی، بالاتر از کالیاری فصل 70-69 قرار دارند که در 30 بازی 11 گل خورد و تا این لحظه هیچ تیمی نتوانسته رکوردش را تکرار کنند.

بارسلونا در این فصل بارها به کسب بردهای کم گل و اقتصادی محکوم شده اما در بازی‌های اخیر علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه، گل‌های بیشتری هم می‌زند تا در هر دو فاز حمله و دفاع قدرتمند ظاهر شود.

از تیم‌های دیگری که در جدول بهترین خط دفاعی‌های تاریخ اروپا حضور دارند می‌توان به لیورپول (79-1978) و چلسی 05-2004 اشاره کنیم که در رتبه‌های سوم و چهارم حضور دارند.