رکورد مشترک سامان قدوس با ستاره تاتنهام
رکورد مشترک سامان قدوس با ستاره تاتنهام
بازیکن ایرانی تیم برنتفورد در شرایطی به پایان همکاری خود با این باشگاه رسید که یک آمار عجیب را به نام خود با بازیکن تاتنهام سهیم شده است.

به گزارش حاشیه ورزش

سامان قدوس پس از سه فصل حضور در برنتفورد و افتخار صعود از چمپیونشیپ به لیگ برتر انگلیس، به پایان کارش با این باشگاه رسید و آخرین بازی خود را در یک مسابقه حساس مقابل منچسترسیتی و شاگردان پپ گواردیولا انجام داد. هافبک ایرانی برنتفورد در فصل 2021-2020 که نخستین سال حضورش در این باشگاه بود، 43 بار در چمپیونشیپ انگلیس به میدان رفت که سه گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد و یکی از مهره‌های ثابت تیمش در فصل صعود به لیگ جزیره بود، اما در دو فصل دیگر شرایط آن‌طور که انتظار داشت، پیش نرفت. سامان قدوس که سال گذشته در 17 مسابقه لیگ برتر انگلیس حاضر بود و یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد، در فصل جاری 15 بار به میدان رفت که همواره به‌عنوان یار جانشین بود.

نکته جالب درباره قدوس اینکه او همراه با لوکاس مورا از تاتنهام، تنها بازیکنانی بودند که حتی یک بار هم به‌عنوان بازیکن ثابت راهی زمین نشدند و همیشه در جایگاه بازیکن جانشین به میدان رفتند. این آمار عجیبی بود که قدوس و مورا به‌نام خود ثبت کردند و از این جهت در انگلیس به شهرت رسیدند. قدوس از ماه‌ها قبل مورد توجه مالمو در سوئد قراردارد. تیم شهر زادگاهش که هوادارانش هم در یک نظرسنجی از این استقبال کرده‌اند اما واقعیت این است که قدوس فعلاً علاقه‌ای به بازگشت و بازی در لیگ سوئد ندارد و می‌خواهد بخت خود را در یک لیگ معتبر آزمایش کند.

لوتون تاون، تیمی که تازه به لیگ برتر انگلیس صعود کرده، مشتری پروپا قرص سامان است اما دستمزد هافبک سابق تیم ملی گره بزرگی در این انتقال محسوب می‌شود. قدوس اگر می‌خواست از دستمزد خود کم کند، نیم‌فصل به لالیگا می‌رفت و پیراهن سلتاویگو را می‌پوشید. حالا اما مذاکره‌هایی میان مدیر برنامه او و باشگاه لوتون تاون انجام شده اما فعلاً توافقی صورت نگرفته است. به همین دلیل قدوس که در تعطیلات بسر می‌برد، پیشنهادهای دیگر خود که برخی از آنها از آسیا است را بررسی می‌کند تا بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرد.