رییس هیات هندبال خراسان رضوی
رییس هیات هندبال خراسان رضوی
هیات ورزش های دانش آموزی برای تعامل مشکل ساختاری دارد

به گزارش حاشیه ورزش 

مجید خروشی- رییس هیات هندبال خراسان ر ضوی در نشست راهبردی روسای هیات های هندبال سراسر کشور در مشهد ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مدعوین گفت: جایگاه هندبال کشور با حضور علیرضا پاکدل متحول شده است و ما در همین راستا با حمایت هایی که از سوی فدراسیون صورت گرفت تلاش هایی زیادی برای توسعه و استعداد یابی در سطح هندبال مشهد و استان انجام دادیم.
رضا علیزاده افزود: در برخی موارد مشکلات ساختاری و زیر بنایی مانع توسعه یافتگی در ورزش می شود که نیاز به ورد رییس فدراسیون و برگزاری نشست هایی با نمایندگان مجلس جهت تصویب مصوباتی در جهت حمایت از ورزش کشور است. ضروری است دستگاه های مرتبط با ورزش تغییرات ساختاری داشته باشند به عنوان مثال هیات ورزش دانش آموزی در استان ها قدرت اجرایی ندارد منابع مالی اداره تربیت بدنی وزارت به حساب معاونت تربیت بدنی واریز می شوددر واقع هیات ورزش های دانش آموزی در استان ها نه حساب مالی معتبر و جداگانه ای دارد و نه قدرت اجرایی و نه سالن ورزشی در اختیار دارد. این موضوع مشکل ساختاری است.
از سوی دیگر اگر بنا باشد انتخابات رییس هیات دانش آموزی را برگزار کنیم امکان پذیر نیست چون مدیر کل آموزش و پرورش عنوان می کند برحسب ضوابط اداری و قانونی من باید عضو هیات رییسه باشم و مدیر کل ورزش و جوانان استان هم عنوان می کند که من باید نقش اصلی را داشته باشم وهنوز در این رابطه به وفاق و تفاهمی دست پیدا نکرده اند.و این موضوع تا زمانی که ادامه داشته باشد هیچ رویداد استعداد یابی و توسعه هندبال را شاهد نخواهیم بود.
علیزاده اضافه کرد بدنه و ساختارهیات ما صد در صداز خانواده آموزش و پرورش است و من طی سال های گذشته در هیات ورزش های دانش آموزی مسوولیت داشتم و همچنان بخشی از نظام آموزش و پرورش هستم و این بزرگترین افتخار ماست. طی نشستی که که با صفدر سلطانی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش داسشتیم بناشد بهمن ماه سال جاری رقابت های هندبال متوسطه اول و ابتدایی دانش آموزی را برگزار و ما هم برحسب تعاملی که داریم مشارکت کنیم.
رییس هیات هندبال خراسانر ضوی تصریح کرد: بحث سالن و حامیان مالی اگر تثبیت قانونی پیدا کند و قوانینی تصویب شود که حمایت اهالی ورزش از صاحبان صنایع به صورت قانونی وجود داشته باشد و بسته های تشویقی و ترغیب مدیران صنایع عملیاتی شود وشرایطی فراهم شود که مدیران صنایع بتوانند از معافیت های مالیاتی تا سقف ۵۰درصد بهره ببرند به قطع روییکرد مثبت تری به ورزش خاوهند داشت و این موضوع ورزش استان ها را به سمت جوانگرایی و فراگیر شدن ورزش در سطوح مختلف سنی به همراه خواهد داشت .