رییس  هیات ورزش کارگری خراسان رضوی:
رییس  هیات ورزش کارگری خراسان رضوی:
رییس هیات ورزش کارگری خراسان رضوی گفت: ورزش کارگری در سطح کشور مظلوم واقع شده و متاسفانه همان میزان اندک کمک به این ورزش در خراسان رضوی وجود ندارد.

به گزارش حاشیه ورزش
حمیدرضا محمدی یوسف‌آبادی در خصوص استقبال جامعه کارگری از برگزاری کلاس‌های ورزشی گفت: متاسفانه در ایام اپیدمی کرونا نتوانستیم کلاس خاصی برگزار کنیم و برگزاری برخی کلاس‌های آنلاین هیات از طریق فدراسیون کارگری انجام می‌شد. در این کلاس‌ها افراد واجد شرایط شرکت می‌کردند.
منبع درآمد هیات ورزش کارگری
رییس هیات ورزش کارگری خراسان رضوی در خصوص منبع درآمد این هیات تصریح کرد: در حال حاضر درآمدی به آن صورت نداریم؛ از طرفی مساعدت‌های فدراسیون بسیار اندک است و از سوی دیگر اداره کل ورزش و جوانان استان هم هیچ کمک مالی نکرده و هر آنچه که کسب می‌شود از اسپانسر تیم‌ها، مدیران واحدهای تولیدی و… است.
محمدی یوسف‌آبادی عنوان کرد: درآمدهای کسب شده از طریق اجاره اماکن ورزشی حتی یک ریال هم به جامعه کارگری در هیچ زمینه‌ای اختصاص نیافته است؛ چه در خصوص اعزام به مسابقات کشوری، چه برگزاری کلاس‌های مربی‌گری یا حتی میزبانی مسابقات متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.
وی افزود:۵۰ تا ۶۰ درصد مجموعه‌های ورزشی به ورزش کارگری کمک کردند اما از زمانی که هیات ورزش کارگری مستقل شد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هیچ کمک چشم‌گیری نداشته و فدراسیون هم در ۶ ماه نخست سال جاری تنها ۱۰ میلیون تومان به خراسان رضوی اختصاص داده و اداره کل ورزش و جوانان استان هم هیچ مساعدت مالی نکرده‌ است.
رییس هیات ورزش کارگری خراسان رضوی عنوان کرد: البته سال‌های گذشته همین اندازه کمک هم از سوی فدراسیون وجود نداشت و انشالله در نیمه دوم سال پرداخت خواهد شد. هیات ورزش‌های کارگری با کمک خیرین و مدیران واحدهای تولیدی اداره می‌شود و با همین شرایط در ۶۰ تا ۷۰ رشته ورزشی در بخش آقایان و بانوان به مسابقات اعزام می‌شوند.
محمدی یوسف‌آبادی تاکید کرد: حتی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان که سالن‌های بسیاری را صرفا برای ورزش کارگری در اختیار دارد، هیچگونه مساعدتی نداشت؛ این در حالی است که محل درآمدهای مجموعه ورزشی باید صرف ورزش کارگری شود.
وی جمعیت جامعه ورزش کارگری استان را ۴۰۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: یک‌سوم جمعیت جامعه ورزش کارگری را بانوان تشکیل می‌دهند. هیات به این بزرگی با این تنوع ورزشی، با این شرایط چگونه تیم‌ها را به مسابقات کشوری اعزام کند و توقع عملکرد مطلوب هم داشته‌ باشد؟
سرانه ورزش کارگری در خراسان رضوی مطلوب نیست
محمدی یوسف‌آبادی در خصوص سرانه ورزشی کارگری در خراسان رضوی گفت: در سال‌های گذشته فضای ورزشی برای هر فرد کمتر از ۱۰ سانتیمتر بود اما این سرانه ورزشی با توجه به میزان کارگر موجود در استان بسیار کم است و یک اراده ملی را می‌طلبد که بتوانیم این سرانه را افزایش دهیم. اتفاقاتی خوشایند از جمله افتتاح مجموعه اختصاصی بانوان در سال‌های گذشته رخ داد و در شهرستان‌ها نیازمند است که مسوولان ذی‌ربط دنبال توسعه ورزش کارگری باشند.
وی در خصوص ملی‌پوشان ورزش کارگری بیان کرد: هیات ورزش کارگری عمدتا هیاتی آماتوری است و در سطح مسابقات حتی جهانی بازیکن ملی و رنکینگ ملی ندارد و حتی نباید در لیگ‌های دسته یک و برتر حضور داشته باشد. در سطح جهانی در مسابقات دوومیدانی، والیبال ساحلی، جودو و تنیس روی میز جمهوری اسلامی نماینده داشته و برای اعزام تیم‌ها یک ریال هم از طرف دولت به من کمکی نشده است.

رییس هیات ورزش کارگری ضمن بیان اینکه این هیات نیز چون سایر هیات‌ها برای جذب اسپانسر با چالش مواجه است، گفت: در حال حاضر در برخی رشته‌های ورزشی اسپانسر وجود دارد که از مدیران واحدهای تولیدی و پیشکسوتان ورزش کارگری هستند و در تلاش برای اعزام به مسابقات کشوری هستیم.
محمدی یوسف‌آبادی در خصوص استعدادیابی از کلاس‌های برگزار شده خاطرنشان کرد: استعدادیابی از کلاس‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی انجام می‌شود. در حال حاضر در بخش تنیس روی میز، فوتبال و جودو فعال بوده و در رده‌های مختلف ورزش صخره نوردی نیز در صدد اعزام افراد به تیم ملی آزاد هستیم اما نه به عنوان ورزش کارگری. ضمن اینکه بسیاری از ورزشکاران نام‌آور امروز از ورزش کارگری آغاز کردند.
علت وقفه در مرمت‌: کمبود بودجه!
وی در خصوص مرمت و بازسازی سالن‌های ورزش کارگری عنوان کرد: سه زمین چمن در مشهد در اختیار هیات ورزش کارگری استان است. همچنین زمین چمن مجموعه شماره یک در میدان فردوسی طی ۲ سال گذشته بعد از ۲۵ سال مرمت و بازسازی شد و اکنون زمین چمن خوبی وجود دارد.

رییس هیات ورزش کارگری خراسان رضوی ادامه داد: در دوران کرونا متاسفانه در زمینه درآمدزایی بسیار متضرر شدیم. مرمت و بازسازی‌ها به صورت کلی انجام نشد و به عنوان مثال کفپوش‌ها که امروز باید بازسازی شود، تقریبا ۱۰ سال است که مرمت نشده است. علت این وقفه هم کمبود بودجه است.

محمدی یوسف‌آبادی عنوان کرد: در حال حاضر اعزام تیم، برگزاری مسابقات داخلی و میزبانی مسابقات و برنامه‌ریزی برای مسابقات داوری و مربی‌گری در دستور کار هیات ورزش کارگری قرار دارد.

وی تاکید کرد: ورزش کارگری در سطح کشور مظلوم واقع شده اما طبق شنیده‌ها در برخی استان‌ها از سوی مدیران و متولیان کمک‌هایی وجود دارد. متاسفانه همان میزان اندک هم در خراسان رضوی وجود ندارد؛ حداقل در این چهار سال چنین اتفافی نیفتاده است.

  • منبع خبر : حاشیه ورزش