زنگی‌آبادی: دوچرخه‌سواری ایران باید جایگاه خود را در آسیا پیدا کند
زنگی‌آبادی: دوچرخه‌سواری ایران باید جایگاه خود را در آسیا پیدا کند
سرپرست کمیته تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر جایگاه خود را در آسیا از دست دادیم و باید با تلاش مضاعف این جایگاه را به دست بیاوریم و بعد از آن به فکر اثبات توانمندی در جهان باشیم.

به گزارش حاشیه ورزش، «علی زنگی‌آبادی» افزود: در دوره‌های گذشته قهرمانی آسیا دست خالی از مسابقات بازگشتیم و این به معنای آن بود که جایگاه خود را در قاره آسیا از دست دادیم و اکنون باید با کار، تلاش و بهره‌مندی از همه داشته‌های خود دوباره در مسیر موفقیت قرار بگیرم تا جایگاه واقعی خود را در این قاره به دست آوریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس کار خود را آغاز کردیم و مسابقات قهرمانی جاده جوانان در ۲ بخش مردان و زنان و در رده سنی زیر ۲۳ سال را برگزار کردیم و بعد از آن نیز رقابت‌های قهرمانی کشور را در رشته سرعت را به مرحله اجرا در بیاوریم. منتظریم تا شرایط کرونا مشخص شود تا شاهد برگزاری این رویداد باشیم.

سرپرست کمیته تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری تصریح کرد: بعد از این رقابت‌ها نفرات برتر و منتخب را به اردوی تیم ملی دعوت خواهیم کرد تا تمرینات را شروع کنیم. بنا داریم رشته‌ها را تفکیک کنیم تا به صورت تخصصی در رشته‌های سرعت، نیمه استقامت و استقامت کار خود را دنبال کنیم.

زنگی‌آبادی ادامه داد: بعد از مسابقات قهرمانی سرعت، در خصوص کادر فنی به جمع بندی خواهیم رسید و  این کار را انجام می دهیم، در خصوص کادر فنی افرادی را مد نظر داریم که گفت و گو هایی انجام شده و بعد از صحبت با رییس فدراسیون و تبادل نظر در این خصوص و جمع‌بندی که در کمیته فنی تیم‌های ملی خواهیم داشت اسامی این نفرات را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد اعزام سعید صفرزاده رکابزن کشورمان به بازی‌های المپیک افزود: نفر المپیکی ما بر اساس اردوها و تمرینات از سوی مربی انتخاب شد. دوچرخه‌سواری ایران منحصر به المپیک نیست و باید با کار و تلاش جایگاه خودمان را در آسیا پیدا کنیم و بعد هم در رده جهانی و در ماده‌های سرعت و پیست خودمان را مطرح کنیم.

سرپرست کمیته تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در خصوص برنامه‌های پیش روی این فدراسیون گفت: به دلیل شرایط کرونا رقابت‌های قهرمانی آسیا در بخش جاده به تعویق افتاد و منتظر هستیم تا کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا، زمان و میزبان جدید این رقابت ها را اعلام کنند. مسابقات قهرمانی آسیا در بخش سرعت را هم در قزاقستان در پیش داریم که باید برای آن هم آماده شویم و همه این ها منوط به شرایط کرونا و وضعیت موجود است.

وی در پایان گفت: در نظر داریم برنامه منسجمی را در همه رده‌ها و در رشته‌های جاده و پیست به اجرا در  بیاوریم تا برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز آماده شویم.

  • منبع خبر : ایرنا