سارا خادم‌الشریعه به بازی‌های آسیایی می‌رسد؟
سارا خادم‌الشریعه به بازی‌های آسیایی می‌رسد؟
رئیس کمیته فنی فدراسیون شطرنج می‌گوید تمام تلاش فدراسیون این است که سارا خادم الشریعه به بازی های آسیایی برسد.

امیررضا پوررمضانعلی مدیرتیم های ملی و رئیس کمیته فنی فدراسیون شطرنج در گفتگو با حاشیه ورزش، در خصوص آخرین وضیعت تیم ملی شطرنج ایران گفت: برای تیم ملی آقایان قبل از سال جدید با سرگیسیان (استاد بزرگ ارمنستانی) صحبت شد که این استادبزرگ به ایران آمد و کلاس هایی را برگزار کرد. برای سال جدید هم برنامه هایی داریم تا از مربیان خارجی استفاده کنیم. باتوجه به اینکه تیم ملی شطرنج ایران باید در مرداد و شهریور در رقابت های المپیاد جهانی و رقابتهای آسیایی به میدان رود سعی می‌شود برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای باشد تا تیم ملی موفق شود.

مدیر تیم های ملی در خصوص تیم ملی بانوان گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای تیم ملی بانوان در نظر گرفته شده است. سال قبل هدایت این تیم برعهده من بود اما امسال تصمیم گرفته شد که شادی پریدر به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان انتخاب شود.

او افزود: قطعا بنده و مربیان دیگر کمک خواهیم کرد تا بتوانیم روند رو به رشد تیم ملی بانوان ایران را حفظ کنیم تا در بازیهای آسیایی و المپیاد نتیجه خوبی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سارا خادم الشریعه نفر اول بانوان شطرنج ایران به دلیل تولد فرزندش به تازگی تصمیم گرفته موقتاً از دنیای حرفه‌ای شطرنج خداحافظی کند. پوررمضانعلی در خصوص رسیدن این ملی پوش به بازیهای آسیایی که در شهریور ماه برگزار می شود، گفت: سعی داریم از خادم الشریعه استفاده کنیم چرا که این بازیکن وزنه ای برای تیم ملی است و او در رقابت های انفرادی می‌تواند امتیازی برای تیم ملی ایران باشد.

پوررمضانعلی گفت: در مسابقات تیمی هم به وجود خادم الشریعه نیاز داریم بنابراین باید صحبت هایی با این شطرنج باز صورت گیرد تا مشکلات برای حضور او در تیم ملی رفع شود.

مدیر تیم های ملی در خصوص وضعیت سربازی شطرنج‌بازان ایران گفت: متاسفانه همچنان مشکلات وجود دارد و شطرنج بازان به سختی سفر می کنند. هرچند که وزارت ورزش کمک هایی برای اعزام به ملی پوشان انجام می دهد اما باز هم مشکلاتی وجود دارد. از مقامات کشوری درخواست دارم تا در صورت امکان کمکی کرده تا مشکل سربازی بازیکنان حل شود تا شطرنج بازان ایران بتوانند برای کشورشان افتخار آفرینی کنند.