سالن ورزشی ویژه نابینایان در مشهد افتتاح شد
سالن ورزشی ویژه نابینایان در مشهد افتتاح شد
هم زمان با گرامی داشت روزجهانی(23 مهرماه 1401) نابینایان سالن ورزشی وکارگاه مهارت آموزی ویژه نابینایان در مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

مجید خروشی- به گزارش حاشیه ورزش به مناسبت گرامی داشت میلاد با سعادت نبی اکرم حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و گرامی داشت 23 مهرماه روز جهانی نابینایان مراسم افتتاح و بهره بردرای سان ورزشی بانوخسرو کیانی و کارگاه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان آسیب دیده بینایی توسط نیک اندیش ثریا خسور کیانی برگزارشد.
در این مراسم که با حضور جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، فرحنازاحمدیان ریاست دوره اول ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، شکوری مشاور شهردار،صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، حسینی رییس سابق اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی روحانی با گزارشی از مجموعه مدارس و دانش آموزان استثنایی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از 18 هزار دانش آموز در مراکز استثنایی استان مشغول تحصیل و فرا گیری هستند که از این تعداد 548 نفر در مدارس ویژه ،300 نفر در مدارس عادی و 900 نفر آسیب دیده بینایی می باشند که امیدورایم با همراهی مدیران،مسوولان و خیرین در راستای توسعه و تجهیز مراکز ویژه این عزیزان همت بورزیم.
وی به کسب رتبه های برتر دانش آموزان استثنایی خراسان رضوی در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: 2نفر از نابینایان شهرستان نیشابور موفق به کسب رتبه های دوم و سوم در محاسبات ذهنی در میان 81 کشور شدند،همچنین گروه های سرود ،هنر و تیم ورزشی گلبان مرکز استثنایی استان در سطح کشور رتبه های بتری را نیز کسب کردند .
خسرو کیانی بانوی خیر سازاین مجموعه که در کسوت پرستاری بیش از 30 سال به جامعه خدمت کرده است امروز در کسوت خیر مدرسه ساز به جامعه نابینای استان لباس خدمت بر تن کرده و با همراهی و جلب مشارکت سایر خیرین در احداث بناهای ورزشی و آموزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه ،حمایت مالی و احداث اولین کارگاه هوشمند ویژه نابینایان و کارگاه های مهارت آموزی و تجهیز و راه اندازی اولین کارگاه چرم دوزی ویژه نابینایان همت ورزیده است.
عبدالهی مدیر مجموعه آموزشی نابینایان تقوا در این مراسم گفت: سالن ورزشی خسرو کیانی با مساحت 60 متر جهت برنامه های آموزشی شطرح و پتانک ویژه نابینایان دختر طراحی و به بهره بردرای رسید که بناست با به خدمت گرفتن مربیان شطرنج این سالن را توسعه و به مکانی برای اموزش شطرنج تبدیل کنیم.
صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خیرین در احداث مجموعه های ورزشی گفت: امیدورایم روند توسعه یافتگی در احداث مجموعه های ورزشی تداوم داشته باشد و همچنان به موضوع سلامت دانش آموزان توجه ویژه صورت گیرد.
در پایان این مراسم شکوری معاون شهردار مبلغ یک میلیون تومان کارت هدیه به دانش آموزانی که دراین مراسم به اجرای برنامه پرداختند اهدا کرد و همچنین صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان هدایای ورزشی به این دانش آموزان اهدا کرد.

  • نویسنده : مجید خروشی