سالگرد آقایی شهر خسته در فوتبال ایران
سالگرد آقایی شهر خسته در فوتبال ایران
هنرنمایی نساجی در فصل گذشته جام حذفی از بازی با آرمان گهر سیرجان در شهر سیرجان آغاز و با شکست آلومینیوم اراک در استادیوم آزادی تهران پایان یافت.

به گزارش حاشیه ورزش

بیش از 6 دهه از حضور نساجی در فوتبال می گذرد. تیمی که همانند صنعت نفت در آبادان، ملوان در انزلی، تراکتور در تبریز و… محبوب و دوست داشتنی است و برای مردم شهر و استان فراتر از یک تیم فوتبال است. قهرمانی نساجی در جام حذفی برای مردم مازندران به خصوص شهر قائمشهر یک اتفاق فوتبالی نبود. یک اتفاق اجتماعی و شاید هم یک امید به زندگی دوباره.

اتفاقی که فصل گذشته در جام حذفی برای نساجی رقم خورد، مهمترین افتخار این باشگاه در طول بیش از 6 دهه حیات بود. شاگردان ساکت الهامی بعد از شکست آرمان گهر در شهر سیرجان این بار در استادیوم امام رضای مشهد پذیرای گل گهر بودند. تیمی که تحت هدایت امیر قلعه نویی یکی از استراتژی های مهمش قهرمانی در جام حذفی بود، به خصوص که قهرمانی در لیگ برتر برای این تیم با توجه به حضور مدعیانی چون استقلال – پرسپولیس – سپاهان و … سخت بوده و هست. نساجی گل گهر را راحت تر از آرمان گهر شکست داد. 3-1. نتیجه ای که نشان می داد ساکت الهامی در نساجی هم خیز برداشته که قهرمان جام حذفی شود. اوج کار نساجی در استادیوم آزادی و در بازی با استقلال بود. مازنی ها هر طور که شده خود را تا دقیقه 120 کشاندند. در ضربات پنالتی بازیکنان نساجی یکی از یکی بهتر عمل کردند.همه ضربات پنالتی نساج ها تبدیل به گل شد اما در استقلال آمانوف در جدال با حقیقی مغلوب شد تا تیم ساکت الهامی راهی دیدار نیمه نهایی شود. در نیمه نهایی مس عقب کشید تا روی ضد حملات نساجی را غافلگیر کند. دردقیقه 118 مهدی نظری بعد از گرفتن پنالتی از بازیکن مس گریه کرد! گریه ای که نشان داد دل بازیکنان نساجی با مردم مازندران است و می خواهند دست به یک کار بزرگ بزنند. حامد شیری کار را تمام کرد تا نساجی فینالیست شود. آنسوی میدان تیم سختکوش آلومینیوم اراک با مهدی رحمتی که برای رسیدن به دیدار پایانی تیم های بزرگی چون پرسپولیس را حذف کرده بود.

در فینال و انصافا در نیمه نخست آلومینیوم اراک خیلی خوب کار کرد و دو سه موقعیت خوب روی دروازه نساجی ایجاد کرد اما خوش شانسی مانع از این شد که دروازه علیرضا حقیقی باز شود. در نیمه دوم ساکت الهامی با ایجاد دو تغییر مهم در ترکیب تیم ورق را به سود نساجی برگرداند. ارسال ایوب کلانتری و ضربه سر مهرداد عبدی. استادیوم آزادی انگار استادیوم شهیدوطنی قائشمهر بود. بیشتر مازنی بودند و نزدیک به 40 هزار تماشاگر. بعد از گل نساجی این قدر مقاومت کرد تا قهرمان شد.

این ها روایت های دیده شده بود. اما از قهرمانی نساجی روایت های دیده نشده هم وجود دارد. می گویند ساکت الهامی در جلسه پیش از بازی خطاب به بازیکنان نساجی گفت: در تراکتور جام را برای خود می خواستم چون شروع سرمربیگری ام بود و می خواستم مزه قهرمانی و جام را بچشم اما اینجا و در نساجی جام را برای شما می خواهم. و گفته می شود در جلسه پیش از بازی فیلمی از خانواده های بازیکنان پخش شد. فیلمی که بازیکنان در جریان نبودند. در این فیلم خانواده بازیکنان از آنها می خواهند با همه توان وارد میدان شوند و برای قهرمانی نساجی و خوشحالی مردم مازندران از جان مایه بگذارند. ساکت هم چنین روایت می کرد از تلفن هایی که به او می شد. از جوان گرفته تا پیر. همه آرزوی قهرمانی نساجی را دارند و برای این اتفاق مهم نذر کرده اند، در حالی که در این شرایط اقتصادی دست و بال آنها خالی بود.

به خاطر این بی نظمی در اهدای جام و بی‌نظمی سهیل مهدی با بهمنی دعواش شد
و این اتفاق بزرگ رخ داد. اتفاقی که شاید تکرار آن به این زودی ها امکان پذیر نباشد. جالب اینکه در جام حذفی این فصل و تا مرحله یک چهارم نهایی هم ساکت الهامی باقی مانده است و هم تیم نساجی. ساکت الهامی با تیم هوادار باید به مصاف استقلال ملاثانی برود و نساجی به شرط عبور از پیکان در استادیوم شهید وطنی به جمع 4 تیم ملحق می شود.