سال بدون مدال برای هندبال ایران
سال بدون مدال برای هندبال ایران
هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ در مسابقات مختلفی شرکت کرد اما در هیچ رده سنی موفق به کسب مدال نشد.

به گزارش حاشیه ورزش ، هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ در مسابقات مختلفی از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو، مسابقات انتخابی المپیک پاریس، قهرمانی مردان آسیا، قهرمانی زنان جهان، قهرمانی آسیا دختران جوان و قهرمانی جهان پسران نوجوان شرکت کرد اما در هیچ کدام صاحب مدال نشد.

تیم ملی هندبال مردان ایران که در قهرمانی آسیا دوره قبل چهارم شده بود و سهمیه جهانی گرفت در این مسابقات ششم شد و سهمیه جهانی را از دست داد.

تیم ملی هندبال دختران نیز که در دوره قبل نایب قهرمان شده بود نیز در این دوره پنجم شد اما سهمیه جهانی در این رده کسب شد.

پنجمی آسیا و کسب سهمیه جهانی برای دختران هندبال ایران

دختران هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا پنجم شدند و سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند. این تیم در دوره قبل این مسابقات و در غیاب برخی تیم‌ها نایب قهرمان شده بود.

شانزدهمی تیم هندبال پسران ایران در قهرمانی جهان

تیم ملی هندبال پسران نوجوان ایران پس از ۱۳ سال غیبت در مسابقات قهرمانی جهان، با کسب نایب قهرمانی آسیا پا به مسابقات جهانی کرواسی گذاشت. آنها در مرحله اصلی مقابل عربستان، آلمان، برزیل و اسلوونی بازی کردند و در نهایت شانزدهم شدند.

بازماندن تیم ملی از سکوهای بازی‌های آسیایی

تیم ملی هندبال مردان ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با وجود صعود به مرحله اصلی، در دور دوم در هر سه دیدار مقابل کره جنوبی، بحرین و کویت شکست خورد و نتوانست به جمع چهار تیم برتر برسد و از دور رقابت ها کنار رفت. شاید حضور تیم ملی هندبال در بین چهار تیم برتر کمترین انتظار جامعه از هندبالیست‌ها بود که آنها نتوانستند این انتظار را برآورده کنند.

پنجمی هندبال ایران در انتخابی المپیک

تیم ملی هندبال مردان ایران با سرمربیگری وسلین وویوویچ در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم پنجم شد و شانس حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

پایان کار وسلین در تیم ملی هندبال زودتر از موعد قرارداد

در حالی که وسلین وویوویچ مونته‌نگرویی تا پایان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با تیم ملی ایران قرارداد داشت اما فدراسیون هندبال پایان همکاری خود با این مربی را زودتر از موعد اعلام کرد.

علت اتمام همکاری فدراسیون هندبال با وسلین وویوویچ نتایج چند وقت اخیر تیم ملی و خواسته به حق اهالی هندبال برای کسب نتایج بهتر و بروز برخی مسائل دیگر عنوان شد. برنز کشورهای اسلامی تنها مدالی بود که تیم ملی با حضور این سرمربی بدست آورد.

۲ پله سقوط در آسیا و از دست رفتن سهمیه جهانی

بعد از پایان کار وسلین فدراسیون مجید رحیمی‌زاده را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و تیم به فاصله چند روز از این انتخاب راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد. تیم ملی ایران که با ترکیب کامل راهی این مسابقات شده بود در پایان در رده ششم آسیا قرار گرفت که نسبت به دوره قبل دو پله سقوط کرد و سهمیه جهانی را نیز از دست داد.

سی و یکمی ایران در هندبال قهرمانی زنان جهان با هت‌تریک مریخ

تیم ملی زنان هندبال ایران در مرحله مقدماتی قهرمانی زنان با چهار شکست به مرحله پریزیدنت کاپ رسید. آنها در مرحله پرزیدنت کاپ نیز مقابل هر سه حریفشان شکست خوردند و برای کسب رتبه سی و یکمی به دیدار گرینلند رفتند و توانستند اولین برد تاریخی خود را رقم بزنند.

در جریان این مسابقات فاطمه مریخ هت‌تریک کرد و سه بار عنوان برترین بازیکن زمین را بدست آورد.

ایران، میزبان مسابقات هندبال پسران آسیا

با اعلام کنفدراسیون هندبال آسیا، دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران نوجوان قرار است از چهار تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی ایران برگزار شود. این مسابقات حکم انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۵ را دارد و قرار است در شیراز برگزار شود.

سال بدون مدال برای هندبال ایران

دروازه‌بان تیم ملی لژیونر شد

محمد سیاوشی دروازه‌بان ۳۹ ساله تیم ملی هندبال ایران برای اولین بار از حضورش در هندبال در لیگ رومانی شاغل شد.

  • منبع خبر : ایسنا