ستاره‌های بسکتبال ما دنباله ندارند!
ستاره‌های بسکتبال ما دنباله ندارند!
در بسکتبال پشتوانه‌سازی خوبی رخ نداده و کادرفنی جدید تیم ملی باید به جوانان فرصت درخشیدن بدهند.

به گزارش حاشیه ورزش ،پویا تاجیک درباره روند تیم ملی بسکتبال ایران با کادرفنی جدید، توضیح داد: ما دو بازی را بردیم و در بازی دوم هم بهتر بودیم. در مورد اینکه عملکرد بهتر شده یا نه نمی‌شود الان چیزی گفت، باید چند وقتی و حدودا یک سال از کادر قبلی بگذرد تا پس از آن عملکرد تیم را برآـورد کنیم.

او ادامه داد: در مجموع اما ریتم بازی تیم ملی عوض شده و ریتم خوبی هم هست، توپ خوب در زمین می‌چرخد و فرصت به جوانان داده شد تا خودشان را در تیم ملی نشان دهند. با شناختی که از آقای هاشمی و کادرشان آقای حاتمی داریم، برای جوانگرایی گزینه ایرانی مناسبی هستند.

ملی‌پوش سابق و پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: چرخش توپ در زمین استایل مربیگری آقای هاشمی است. نوع بازی ایشان این بود که توپ به خوبی در زمین بچرخد و از بازیکنانی استفاده می‌کنند که این توانایی را دارند. این موضوع را همیشه در تاکتیک و روحیات بازی‌های آقای هاشمی دیده‌ام. کامرانی هم در این موضوع بسیار خوب است و در تیم ایشان جا دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا سن فاکتور مناسبی برای دعوت کردن ملی‌پوشان است؟ توضیح داد: ما نیاز داریم بازیکنان جوان خود را نشان دهیم. این که با این سن کامرانی باشد مشکلی ندارد، ولی باید در کنارش جوانان هم دیده شوند. جوانان نیاز به فرصت دارند که بدرخشند. کامرانی همچنان ستاره است و می‌تواند مثل حدادی و صمد به تیم ملی کمک کند، ولی باید با برنامه‌ریزی درست به جوانان هم فرصت داد.

تاجیک در پاسخ به این سوال که آیا زمان آن رسیده است تا از جوانان به جای ستاره‌هایی چون حامد، صمد، مهدی و … در تیم ملی استفاده شود؟ توضیح داد: متاسفانه فاصله‌ای بین ستاره‌های قدیم و جدید افتاده است که نه تنها در تیم ملی، بلکه در ساختار بسکتبال هم قابل مشاهده است. البته الان هم موقعیت هست و ما جوان خوبی داریم، ضمن اینکه در بسکتبال کنونی اصلا سن و سال مطرح نیست. در سطح جهانی بازینانی با ۳۹ سال به تیم ملی برگشته‌اند، فقط باید جوانانی که داریم را به تکامل برسانیم.

او ادامه داد: میزان تزریق نیروی جوان به تیم ملی هم بسیار مهم است که کادر جدید با لیستی که معرفی کرد نشان داد این رویکرد را دارد. خوشبختانه تصمیم دارند به جوانان بازی دهند و با شناختی که از آن‌ها دارم، استایل مربیگری آن‌ها به گونه‌ای است که جوانان را کنار نمی‌گذارند و با آن‌ها کار می‌کنند. امیدوارم در عمل هم این شناختی که از آن‌ها دارم وجود داشته باشد.

پیشکسوت بسکتبال ایران درباره نحوه استفاده از ستاره‌ها نیز گفت: به عنوان مثال حدادی در لیگی بازی می‌کند که آمادگی خودش را حفظ می‌کند و اکنون هم در سطح اول آسیا بازی می‌کند. باید مراقب باشیم که این نفرات را به صورت فرسایشی استفاده نکنیم و در بازی‌های مهم‌تر از آن‌ها بهره ببریم، چون بازیکنانی هستند که به تکامل رسیده‌اند و نیاز نیست همیشه در اردو باشند.

او ادامه داد: شاید صمد الان با تیم ملی نیست و در هیچ تیمی هم بازی نمی‌کند، اما می‌تواند فرم بدنش را حفظ کند. لانگ لیست ما باید به گونه‌ای باشد که همه را داشته و جوانان را هم در کنار باتجربه‌ها مد نظر قرار دهیم. امیدوارم تیم ملی با شرایط مناسبی در مسابقات مختلف شرکت کرده و نتایج خوبی هم کسب کند.