ستاره جوان آرژانتین رقصنده حرفه‌ای بود!
ستاره جوان آرژانتین رقصنده حرفه‌ای بود!
آلخو ولیز، ستاره تیم جوانان آرژانتین، سرگذشت جالبی را در کودکی طی کرده تا به تیم ملی کشورش رسیده است.

به گزارش حاشیه ورزش

ولیز به مهره اصلی ترکیب تیم ملی آرژانتین در جام جهانی زیر 20 سال تبدیل شده و پاسخ اعتماد سرمربی این تیم را با دو گلی که در دو بازی اول زده داده است.

خاویر ماسکرانو هدایت تیم ملی جوانان آرژانتین را برعهده دارد و تصمیم گرفته به این گلزن اهل روساریو اعتماد کند که کمتر از 10 سال قبل قهرمان ملی در زمینه رقص انفرادی بوده است.

این بازیکن در سپتامبر 2003 به دنیا آمد و از همان ابتدا نه تنها به فوتبال، بلکه به موسیقی و رقص محلی هم علاقه بسیار زیادی داشت و همین باعث شد که از سن کم آن را دنبال کند.

او در سال 2015 موفق شد به عنوان نماینده استانش در فستیوالی که شرکت کنندگانی از سراسر کشور داشت حضور پیدا کند و مقام قهرمانی را هم به دست آورد.

سباستین ولیز، برادر این بازیکن، در این باره اظهار داشت:« او یک رقصنده حرفه‌ای بود و به عنوان نماینده سانتا فه در این رقابت شرکت کرد و موفق شد مقام اول را در رشته رقص انفرادی به دست آورد.»

ولیز زمانی به تیم‌های دسته پایین‌تر روساریو پیوست که 17 ساله بود و شاید بسیاری انتظار درخشش خاصی از این بازیکن نداشتند اما فیزیک قابل توجه او که شامل قد 190 سانتیمتری‌اش بود کمک کرد که بتواند خیلی زود در جولای 2021 برای اولین بار در کوپا سودامریکانا برابر دیپورتیوو تاکیرا به میدان برود.

او اولین بار در می 2022 برابر هوراکان گلزنی کرد اما زمانی فاتح قلب هواداران کانایا شد که توانست در دربی روساریو برابر نیولز گلزنی کند.

این بازیکن حالا نه تنها به اردوی تیم ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی زیر 20 سال دعوت شده، بلکه ماسکرانو تصمیم گرفته از او به عنوان مهاجم اولش در این مسابقات استفاده کند.

بسیاری از رسانه‌ها از گذشته او به خوبی باخبر هستند و پس از اولین گلش که برابر ازبکستان به ثمر رساند، رسانه رسمی فیفا از او خواست که در صورت گلزنی رقص خاصی را انجام دهد و این بازیکن هم پس از گلی که برابر گواتمالا زد به قولی که به آنها داده بود عمل کرد.