سجاد هاشمی: نباید آبروی کشور را در المپیک برد/ قطعا در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرم
سجاد هاشمی: نباید آبروی کشور را در المپیک برد/ قطعا در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرم
دونده سرعت ایران می‌گوید اگر سهمیه المپیک را کسب کند و بداند که در جریان بازی‌ها نتیجه خوبی نمی‌گیرد، اعزام نمی‌شود چون نباید با آبروی کشور بازی کرد.

به گزارش حاشیه ورزش، مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در بخش مردان طی روزهای ۱ و ۲ خرداد به میزبانی ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد. سجاد هاشمی در ماده‌های ۲۰۰ و ۴۰۰ متر این رقابت‌ها به مدال طلا دست پیدا کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

هاشمی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش به نحوه برگزاری مسابقات اشاره و بیان کرد: مسابقات خیلی خوب و میزبانی اراک عالی بود. اسکان کلیه ورزشکاران در یک هتل پنج ستاره کار خوبی بود و دست مریزاد دارد. از طرفی سیاست فعلی فدراسیون در زمینه انتقال مسابقات از تهران به شهرستان‌ها، روحیه مضاعفی به ورزشکاران می‌دهد و باعث می‌شود که در پیست‌های جدیدی رقابت کنند. ما این امکانات را در سال‌های قبل هم داشتیم و از آن استفاده نمی‌کردیم.

او با بیان اینکه اراک ارتفاع بالایی دارد که برای دوهای سرعت خوب است، افزود: متاسفانه شرایط آب و هوا و وزش باد، کار را کمی سخت‌تر کرد. در آن وضع باور نمی‌کردم در ماده ۴۰۰ متر به رکورد ۴۵.۶۵ ثانیه برسم که بهترین رکوردم است. در ماده ۲۰۰ متر هم باران شدید و باد منفی بود اما زمان ۲۱.۱۲ ثانیه را ثبت کردم که نسبت به شرایط خیلی خوب بود. برای این روزها خیلی زحمت کشیده‌ام و این زمان‌ها را شانسی نمی‌دوم. در دوومیدانی صدم ثانیه‌ها اهمیت دارند و من و مربی‌ام روی تک تک آنها فکر کرده و زحمت کشیده‌ایم.

هاشمی در مورد اینکه مربی او دو ماه است از فدراسیون حقوقی دریافت نکرده، گفت: مربی من خیلی با دانش است و امیدوارم فدراسیون دوومیدانی قدر او را بداند. بعد از پایان اردوی ترکیه نتوانستم با ریاست فدراسیون و اعضای فنی دوهای سرعت در مورد برنامه‌های آتی صحبت کنم. البته دورادور در مورد شرایط مسابقات و اعزام صحبت می‌کنیم اما در مورد حقوق مربی فعلا هیچ صحبتی نشده است. دو ماه است که شهریار سیه‌جانی حقوقی دریافت نکرده اما به خاطر تعهدش و اتمام این کار بزرگ، حمایتم می‌کند. البته فرصتی هم پیش نیامده که در این مورد با فدراسیون صحبت کنیم. قطعا مسئولان فدراسیون برنامه حمایت از ورزشکاران را دارند اما باید عملی شود.

او در ادامه افزود: خیلی آماده هستم و از روز اول نگاهم به رکوردهای پایین بوده است. خوشبختانه در ماده‌های ۴۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴ در ۴۰۰ متر امدادی قهرمانی کشور طلا کسب کردم و آذربایجان شرقی هم قهرمان شد. از زمانی که آقای حاجی زاده به عنوان رئیس هیات استان آذربایجان شرقی انتخاب شده است، خیلی خوب حمایت می‌کند. از طرفی هر چند با تمرکز بر حمایت فدراسیون جلو می روم اما با تیمی کار می‌کنم که اگر فدراسیون بنابر اتفاقات توان حمایت از ورزشکار را نداشته باشد، لنگ نمانم. ضمن اینکه مدیر برنامه‌ای قوی به نام علی عبدل‌زاده دارم که خیلی از مسائل را پیش‌بینی و رفع می‌کند. در کل امیدوارم در سه مسابقه‌ای که قبل از المپیک دارم، رکوردی در شان کشورم ثبت کنم.

این دونده سرعت در مورد مسابقات پیش روی خود گفت: ۱۱ و ۱۲ خرداد در شهر بورسا ترکیه، ۲۲ و ۲۳ خرداد در ارزروم ترکیه و اواخر خرداد هم مسابقات آلماتی قزاقستان را دارم. فکر می کنم در این مسابقات به رکودهای خوبی برسم. البته نمی‌گویم کسب سهمیه توکیو چون المپیک را یک بار تجربه کرده‌ام و دوست دارم با قدرت المپیکی شوم نه با اما و اگر. از طرفی دوست ندارم سهمیه‌ کسب کنم و در المپیک نتیجه خوبی نگیرم، یعنی مطمئن باشید اگر سهمیه را هم بدست بیاورم و بدانم که در بازی‌ها نتیجه نمی‌گیرم، اعزام نمی‌شوم چون المپیک زنگ تفریح نیست و نباید با آبروی یک کشور بازی کرد.

هاشمی هدف اصلی خود را مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با یک مدال خوشرنگ در بازی‌های آسیایی سال آینده، زحمات تمام کسانی که کنارم بودند را جبران کنم. علاوه بر این بعد از المپیک مسابقات داخل سالن آسیا، بازی‌های داخل سالن آسیا و قهرمانی داخل سالن جهان را هم داریم و بیشتر بر آنها تمرکز می‌کنم. اگر ایران باشم حتما در رقابت‌های باشگاهی هم با تمام توان شرکت می‌کنم، اما نگاه اصلی من به بازی‌های آسیایی است و با اطمینان می‌گویم که در این رقابت‌ها مدال می‌گیرم. اگر فدراسیون کامل در کنارم باشد، امیدوارم خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم.