سرباز کشتی ایران هستم
سرباز کشتی ایران هستم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه برای خدمت به تیم ملی کشتی آمده است، گفت: این فرصت را خدا در اختیار من قرار داده و از همه بزرگان کشتی می خواهم تیم ملی را حمایت کنند.

به گزارش نخست نیوز ، پژمان درستکار ، درباره ارزیابی خود از برگزاری رقابت های انتخابی اوزان ۷۴، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابتهای جهانی نروژ، اظهار کرد: مهمترین مساله برای من در بحث برگزاری انتخابی این بود که پای چرخه انتخابی و عدالت بایستم تا انتخاب نفرات بر اساس شایستگی باشد و شرایط به شکلی نباشد که کشتی گیرانی که بازنده می شوند از کشتی دلزده شوند. به هر حال در شرایط خاصی به سر می بریم چرا که تاکنون در تاریخ کشتی بی سابقه بوده که در فاصله اندکی پس از المپیک، رقابت های قهرمانی جهان برگزار شود و همین موضوع نیز تا حدی کار را سخت تر می کند. کشتی های انتخابی همیشه جذابیت های خودش را داشته و دارد. به نظر من بازنده ها سربلند بودند و نفرات پیروز نیز با روزهای اوجشان فاصله داشتند و باید در همین فرصت کم بیشتر روی آن ها کار کنیم تا به مرز آمادگی مطلوب برسند.

* یزدانی و زارع در شرایط خاص روحی و بدنی قرار دارند
سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد، افزود: ما در حال حاضر با ۳ دسته از کشتی گیران در اردو روبرو هستیم، دسته اول نفرات المپیکی ما مثل حسن یزدانی و امیرحسین زارع هستند که ماه ها در اردوهای تیم ملی حضور داشته اند و مسابقات سخت و دشوار المپیک را پشت سر گذاشتند، به همین دلیل نیز در شرایط خاص روحی و روانی و بدنی نیز قرار دارند. دسته دوم کشتی گیران تیم ملی جوانان هستند که بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی به عنوان ملی پوش در رقابت های جهانی جوانان حاضر شدند و در ادامه به جمع ما اضافه شدند. گروه سوم نیز کشتی گیرانی هستند که در ۳ وزن انتخابی حاضر شدند و در ادامه نیز روز جمعه باید در ۳ وزن دیگر در رقابت انتخابی کشتی بگیرند.

*باید بچه ها را به لحاظ بدنی آماده کنیم
وی با تاکید بر اینکه طراحی تمرینات برای ۳ گروه فوق متفاوت بوده است، تصریح کرد: همین موضوع نیز کار را سخت تر می کند. به هر شکل کار را شروع کردیم. از گروه اول تست آمادگی جسمانی گرفتیم تا شرایط آن ها را بسنجیم، گروه دوم نیز به دلیل حضور در رقابت های جهانی جوانان باید به اجبار ریکاوری می کردند، گروه سوم نیز از آنجا که باید در انتخابی کشتی می گرفتند و ما نباید دخالتی می کردیم، تحت اختیار خودشان و با هماهنگی کادر فنی در اردو تمرین می کردند. خروجی نتایج بدست آمده ۳ وزن انتخابی این بود که نفرات برتر انتخابی در ۵ هفته باقیمانده نیاز به برنامه تمرینی بهتری دارند تا آماده مسابقات جهانی شوند.

*امید زیادی به این تیم دارم
درستکار در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد آمادگی بدنی نفرات برتر انتخابی متناسب با رقابت هایی در سطح قهرمانی جهان نیست، خاطرنشان کرد: با این وجود ما نه تنها ناامید نیستیم، بلکه بسیار هم امیدواریم. بچه های المپیکی باید به لحاظ بدنی و روحی به خوبی بازسازی شوند. نفرات تیم جوانان هم هر چند در فشار مسابقات جهانی جوانان بوده اند اما خیلی از قهرمانان بزرگ ما در همین سن و سال آمدند و قهرمان جهان شدند. به هر حال این نفرات جوان هستند و می توانند زودتر از سایر کشتی گیران ریکاوری شوند و خود را به مسابقات برسانند. حتما به این نفرات جوان امیدواریم و اعتقاد داریم می توانند در رده بزرگسالان نیز بدرخشند. گروه سوم نیز نفرات حاضر در انتخابی هستند. این چیزی که دیروز در ۳ وزن دیدیم این بود که باید بیشتر روی آمادگی بدنی این نفرات برای حضور در مسابقات جهانی کار شود. در مجموع وضعیت تمامی نفرات نگران کننده نیست و باید از فرصت باقیمانده به بهترین شکل استفاده کنیم.

*برای آرامش کشتی در المپیک استعفاء دادم
ملی پوش اسبق کشتی ایران در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره دلایل کناره گیری از سمت سرمربیگری تیم ملی جوانان در اواخر سال گذشته، گفت: در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی موفقیت تیم ملی بزرگسالان است. من هر کاری کردم برای حفظ آرامش کشتی در المپیک بود. اگر آن زمان تصمیم به کناره گیری گرفتم بخاطر این بود که شرایطی بوجود آمد که ترجیح دادم برای آرامش کشتی در راه المپیک از سمتم کناره گیری کنم. به هر حال در سال المپیک قرار داشتیم و به فدراسیون کشتی هم این حق را می دادم که تمام تمرکزش برای موفقیت کشتی ایران در المپیک باشد. همه کشتی در اختیار تیم المپیک بود و من به این نتیجه رسیدم با رفتنم می توانم بیشتر به کشتی کمک کنم. واقعا دلیل خاص دیگری نداشت و من در صحبت هایی که با رییس و نایب رییس فدراسیون داشتم، در نهایت بر خلاف میل این عزیزان خواستار جدایی شدم.

*علیرضا دبیر شکسته نفسی کرده است
وی درباره اعتقاد راسخ علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی به او و این گفته وی که اگر نمره او به لحاظ دانش فنی ۱۰ باشد نمره پژمان درستکار ۱۰۰ است، گفت: نه اینطور نیست. این نشان دهنده محبت ایشان است. علی آقا قهرمان جهان و المپیک بوده و باوجودیکه چند سال از کشتی دور بوده، طی ۲ سال گذشته نشان داده در مباحث فنی کشتی صاحب نظر و کارشناس است. او شکسته نفسی کرده و خودش جزو مفاخر کشتی محسوب می شود.

*کادرم بی تجربه نیستند
درستکار درباره برخی اظهارات مبنی بر تجربه کم اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: بچه های کادر فنی ما واقعا خوب هستند و اینطور نیست که خیلی بی تجربه باشند. احسان امینی و مصطفی آقاجانی در تیم ملی جوانان خیلی خوب کار کردند و توانایی هایشان را نشان دادند. آقای میرعمادیان نیز به همین شکل در تیم جوانان نقش تعیین کننده ای داشت و در کنار آن تجربه مربیگری تیم ملی و سال ها فعالیت در تیم های مختلف و کشتی مازندران را دارد و کاربلد است. بهنام احسانپور و اباذر اسلامی نیز به لحاظ فنی و اخلاقی جزو خوب های کشتی ایران هستند و به نظر من می توانند بار فنی تیم را به خوبی بکشند. دکتر خدایاری هم به عنوان بدنساز تیم از علم و تجربه بسیار خوبی برخوردار است.

*فرد دیگری به کادر فنی اضافه نمی شود
دارنده ۲ مدال طلای آسیا، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نفرات دیگری نیز به کادر فنی تیم ملی اضافه شوند یا خیر، گفت: فعلا نفر دیگری قرار نیست به کادر فنی اضافه شود و ما همین نفرات فعلی کار را جلو می بریم.

*قولی بابت رقابت های جهانی نمی دهم اما با همه وجود تلاش می کنیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، در پاسخ به این سوال که آیا قولی بابت کسب موفقیت در رقابت های جهانی نروژ می دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: قول دادن در کشتی اشتباه است. کشتی ورزش بی رکوردی است و ثانیه ها نقش تعیین کننده ای در نتیجه آن دارند. با توجه به اینکه المپیک به تازگی به پایان رسیده و در فاصله بسیار کم قرار است مسابقات جهانی برگزار شود، در شرایط خاص و ویژه ای قرار داریم. از سوی دیگر ما شناخت زیادی از ترکیب رقبا نداریم و مشخص نیست تیم های دیگر در چه سطحی عازم نروژ می شوند. من فقط این قول را می توانم بدهم که بچه ها را با تمام توان به مرز آمادگی مطلوب برای حضور در رقابت های جهانی برسانیم تا از وضعی که امروز در آن قرار دارند بهتر شوند تا آماده نبرد با رقبا باشند.

*برنامه ویژه ای برای دیوید تیلور داریم
درستکار در ادامه درباره احتمال رویارویی مجدد حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی و اینکه با توجه به شکست یزدانی در ثانیه های پایانی فینال المپیک، اینبار یزدانی با چه تاکتیکی به میدان می رود، گفت: اجازه بدهید در این مورد خیلی صحبت نکنم اما مطمئن باشید و این قول را می دهم که ما حتما برای تیلور برنامه و آنالیز ویژه ای خواهیم داشت. به اعتقاد من تاکتیک یزدانی در فینال المپیک نیز خیلی بد نبود اما باید در جاهایی یکسری مسائل اضافه یا کم شود.

* آمده ام که به کشتی خدمت کنم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان، گفت: من سرباز کشتی این مملکتم و فقط آمده ام که به تیم ملی خدمت کنم. این فرصت را خدا در اختیار من گذاشته و با همه توان برای اعتلای نام کشتی ایران تلاش خواهم کرد. از همه قهرمانان، پیشکسوتان، اهالی رسانه و بزرگان کشتی رخصت می طلبم و از همه این عزیزان می خواهم در کنار تیم ملی باشند و از آن حمایت کنند. اینجا دیگر بحث پژمان درستکار نیست و نام کشتی ایران در میان است. از همه دوستان می خواهم دست از حمایت از کشتی برندارند.
انتهای پیام