سرقت تاریخی در سانتیاگو برنابئو
سرقت تاریخی در سانتیاگو برنابئو
عملکرد هرناندز ماسو، داور بازی رئال و آلمریا، با انتقاد مطبوعات مختلف در اسپانیا قرار گرفته است. برای مثال روزنامه داریو آلمریا در صفحه نخستش آن را «سرقت قرن» خواند.

 حاشیه ورزش:رئال مادرید در هفته بیست‌ویکم لالیگا به‌سختی توانست از سد آلمریا عبور کند. کهکشانی‌ها پس از شکست در داربی مادرید به نظر می‌رسید بازی آسانی مقابل تیم انتهای جدولی آلمریا داشته باشند اما افتضاح یک‌نیمه‌ای کپا کار را برای مادریدی‌ها سخت کرد. کپا آریزابالاگا در نیمه نخست دو گل بد دریافت کرد تا در نیمه دوم کار برای جبران سخت شود اما شاگردان کارلتو با درخشش بلینگام که هم گلزنی کرد و هم پاس گل داد موفق شدند در آخرین ثانیه‌های بازی توسط کاپیتانش یعنی دنی کارواخال گل سوم را به ثمر برسانند تا با بازگشتی جنون‌آمیز صدر جدول را از ژیرونا پس بگیرند.گونزالو ملرو، بازیکن آلمریا، پس از بازی با رئال مادرید در میکسدزون ورزشگاه سانتیاگو برنابئو گفت: ما با این احساس که آنها سه امتیاز را از ما دزدیدند از ورزشگاه خارج می‌شویم.شروع عالی بازی از سوی بازیکنان آلمریا، با سه تصمیم هرناندز مائسو، داور مسابقه، تحت‌الشعاع قرار گرفت.داور در ابتدا گل آلمریا را به دلیل خطای دیون لوپی روی جود بلینگام مردود دانست و در ادامه پنالتی مشکوکی را برای رئال مادرید اعلام کرد و در ادامه پس از مردود اعلام‌کردن گل وینیسیوس تصمیمش را تغییر داد و آن را صحیح دانست. این اتفاقات باعث شد تا بسیاری از رسانه‌ها و مطبوعات در اسپانیا داور بازی را مورد هجمه قرار دهند و عملکرد او را زیر سوال بردند.

خشم در آلمریا: دزدی قرن؟

مطبوعات آلمریا (شهری در جنوب شرق اسپانیا) بیشترین حمله را به داور بازی داشتند. آلمریا در سانتیاگو برنابئو یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های داوری را پذیرا شد. این مسابقه در این روزنامه به عنوان «جشنواره هدایای داوری» توصیف شده است.یکی دیگر از روزنامه‌ها در این شهر تیتر زد: «آلمریای متواضع اما مغرور در برنابئو با اسلحه مورد سرقت قرار گرفت.»این تنها روزنامه‌ای نیست که اعتراضش را به داوری در دیدار رئال مادرید و آلمریا نشان می‌دهد. La Voz de Almería در تیتر نخستش امروز به این بازی اشاره کرد و نوشت: «رسوایی جهانی در برنابئو» در متن این خبر نیز آمده است: عملکرد وحشتناک داوری مانع از پیروزی تیم قرمز و سفیدپوش آلمریا شد.مطبوعات بارسلون نیز به انتقاد از داوری‌ها به سود رئال پرداختند. موندو دپورتیوو و اسپورت به‌شدت از داوری دیدار رئال مادرید و آلمریا در سانتیاگو برنابئو انتقاد کردند. اولی تیتر «سرقت» با حروف بزرگ را انتخاب کرد و نوشت داوری پس از چندین تصمیم غیر قابل توضیح VAR توانست نتیجه را برابر آلمریا برگرداند.

اسپورت نیز به زبان «طعنه» استفاده کرده است و در تیتر نخستش اشتباه‌های داوری به سود رئال را یادآور شد و نوشت: آنها به VAR نیاز ندارند و بارسا، مادرید نیست!

  • منبع خبر : ایسنا