سرمربی شمشیربازی : جواب خیلی چیز هارا دادن سلیبریتی ها
سرمربی شمشیربازی : جواب خیلی چیز هارا دادن سلیبریتی ها
سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر گفت: ثابت کردیم شکست مقابل ترکیه در قهرمانی جهان یک اتفاق بود و سابریست ها توانایی خود را به رخ دنیا کشیدند.

امین قربانی در گفت و گو با حاشیه ورزش درباره ی عملکرد علی پاکدامن در فینال انفرادی شمشیربازی سابر بازی های کشورهای اسلامی که مدال نقره گرفت، بیان کرد: ییلدریم بازیکنی است که در دنیا خودش را ثابت کرده است و حریف دست و پا بسته ای نیست. در شمشیربازی هم نمی توان پیش بینی کرد که چه کسی از ابتدا برنده است.

او در مورد اینکه رقابت پاکدامن و سابریست ترکیه مشکل داوری داشت یا خیر، گفت: سر دو، سه ضربه ی پاکدامن اعتراض داشتیم و ییلدریم از شرایط میزبانی استفاده کرد و طبیعی بود که داوران به سمت او بچرخند.

سرمربی سابر در پاسخ به این پرسش که وقتی ایران در بازی های کشورهای اسلامی موفق شد با اختلاف قابل توجه ترکیه را شکست دهد چرا در قهرمانی جهان این اتفاق رخ نداد؟ تاکید کرد: بازیکنان در قهرمانی جهان با توجه شرایط و اهمیت مسابقه استرس داشتند و دنبال این بودند که شکست نخورند و تمرکز لازم را نداشتند. بعد از بازگشت از قهرمانی جهان روی نقاط ضعف کار کردیم و توانستیم آنها را از لحاظ روانی آماده کنیم. ما موفق شدیم پتانسیل و قدرت تیم سابر ایران را دوباره نشان دهیم. ترکیه بازیکنان خوبی دارد و نباید یادمان برود که تیم ترکیه پیش از این فرانسه، گرجستان، ایتالیا و رومانی را شکست داده بود.

او در مورد اهمیت پیروزی مقابل ترکیه در بخش تیمی و کسب مدال طلا گفت: می خواستیم ثابت کنیم، شکست مقابل ترکیه در قهرمانی جهان یک اتفاق بود و سابریست ها می خواستند توانایی خود را به رخ دنیا بکشند. اولویت این بود که مدال طلا بگیریم و دل مردم را شاد کنیم و این خوشحالی برای ما خیلی ارزشمند بود.

قربانی در مورد نیما زاهدی که در بازی های کشورهای اسلامی مطابق انتظار ظاهر نشد، گفت: زاهدی کسالت داشت و از لحاظ بدنی هم خالی کرده بود. در مرحله گروهی مقابل ییلدریم ترک شکست خورد و پس از آن عملکرد راضی کننده نداشت. با او صحبت کردیم. از آنجا که از لحاظ روانی ممکن بود آماده نباشد، در بخش تیمی هم از او استفاده نکردیم. البته نیما بازیکن جوانی است و هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سرمربی تیم سابر در مورد شرایط حساس رقابت بازیکنان ایران با یکدیگر در جدول انفرادی بازی های کشورهای اسلامی تصریح کرد: برای ما فرقی نداشت چه کسی برنده شود و مهم این بود که پرچم ایران به اهتزاز درآید. وقتی بازیکنان ایران برحسب قرعه به هم می خورند، برای ما اسم آنها هیچ تفاوتی ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که فضای به وجود آمده در شمشیربازی که ناشی از برگزاری انتخابات است، برای تیم ملی آسیب زا نیست؟ گفت: مهم ترین عامل برای ما و بازیکنان موفقیت تیم و اهتزاز پرچم ایران است. سابریست ها با سه مدالی که گرفتند، جواب خیلی چیزها را دادند و نشان دادند که موفقیت تیم ملی تا چه اندازه برایشان مهم است.