سرمربی و ملی‌پوشان والیبال ایران پس از پیروزی مقابل چین چه گفتند؟
سرمربی و ملی‌پوشان والیبال ایران پس از پیروزی مقابل چین چه گفتند؟
سرمربی تیم ملی والیبال ایران از پیروزی مقابل چین ابراز خرسندی کرد.

به گزارش حاشیه ورزش، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در لیگ ملت های والیبال به مصاف تیم ملی والیبال چین رفت و توانست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی دست یابد تا اولین بازی خود را با پیروزی آغاز کند.

عطایی: در برخی لحظات اشتباه داشتیم که طبیعی است

بهروز عطایی سرمربی والیبال ایران پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین گفت: مسابقه بسیار خوبی بود. پیش بینی می‌کردیم بازی سختی داشته باشیم و البته همیشه پیش‌بینی تورنمنت‌ها دشوار است. خوشبختانه بازیکنان عملکرد بسیاری خوبی داشتند. در برخی لحظات اشتباهاتی داشتیم که طبیعی بود. در مجموع بعد از ست دوم بچه‌ها به بازی برگشتند. سرویس های خوبی زدیم و کار تهاجمی خوبی داشتیم.

وی با تاکید بر این‌که این پیروزی برای تیم ملی ایران بسیار اهمیت دارد، افزود: در مجموع بازی قابل قبولی بود. ست دوم را پر خطا بازی کردیم. چون بازیکنان ست اول را خوب بازی کرده و با فاصله بردند، ست دوم را تمام شده تلقی کردند و فکر کردند به راحتی می‌توانند مسابقه را ببرند. فکر می کنم با ذهن بسیار بازتر در زمان‌هایی که به بازی اشراف داریم، باید ادامه دهیم و از امتیاز گرفتن سیر نشویم.

عطایی در پایان گفت: با توجه به این که بازی اول تیم ایران در این دوره از لیگ ملت‌ها بود به نظرم راضی کننده بود.

عبادی پور: تیم جوانی داریم

میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی برابر چین گفت: به ملت ایران این پیروزی را تبریک می گویم. خوشبختانه مسابقه را خیلی خوب شروع کردیم اما تیم در ست دوم کمی دچار مشکل شد. در ست سوم به بازی برگشتیم و توانستیم با حمایت یکدیگر و توصیه‌های کادر فنی پیروز میدان باشیم. به نظرم تمام بازیکنان در این مسابقه خوب درخشیدند. تیم جوانی داریم که همه با انگیزه هستند. ما به فکر برد و باخت نیستیم. قطعا از برد خوشحال خواهیم شد، اما به فکر ارائه بازی خوب هستیم.

کاپیتان تیم ملی والیبال در پایان گفت: از این که در هر بازی صد در صد خود را به نمایش بگذاریم، خوشحال می‌شوم. کاری به حریفان ندارم ممکن است یک روز، روز خوبمان باشد و یک روز، روز بدمان. باید یاد بگیریم در روزهای بد هم عملکرد مثبت خود را به نمایش بگذاریم. این مسائل است که یک تیم جوان را برای تورنمنت‌های حساس‌تر، پخته‌تر و آماده‌تر می‌کند.

شریفی: چین را آنالیز کرده بودیم

مرتضی شریفی پس از پیروزی سه بر یک تیم ایران برابر چین گفت: بازی خوبی بود و خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم چین را با اقتدار شکست دهیم. وی افزود: از تیم چین شناخت دقیقی داشتیم و حریف را به خوبی آنالیز کرده بودیم. امیدوارم بتوانم در رقابت‌های بعدی لطف مربیان و کادر فنی را جبران کنم. باید بگویم که رقابت سختی بود. البته مسابقه اول همیشه برای تیم‌ها دشوار است و امیدوارم در ادامه همین روند را ادامه دهیم.

شریفی درباره کسب عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و چین هم گفت: برای من مهم است که تیم بازی را ببرد و اگر هم تیمی‌هایم نبودند، نمی‌توانستم امتیازات لازم را کسب کنم.

پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران مسابقه نخست هر تورنمنت را دشوار دانست و گفت: بازیکنان ایران مقابل چین بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند.

اسماعیل نژاد: بازی اول هر تورنمنتی دشوار است

امین اسماعیل‌نژاد پس از پیروزی تیم ایران مقابل چین اظهار کرد: خدا را شکر مسابقه اول لیگ ملت‌ها را بردیم. بازی اول هر تورنمنت بسیار دشوار است و بازیکنان توانستند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. تیم چین را به خوبی آنالیز کرده بودیم و بهترین عملکرد را برابر این تیم داشتیم. پشت خط زن اصلی این تیم نیامده بود اما باقی بازیکنان همان تیم سال گذشته بودند. احتمالا زمان آمادگی کمی داشتند چون تیم خیلی منسجم نبود اما بازی خوبی مقابل ایران انجام دادند و برای ما قابل احترام هستند. بازیکنان ایران همه عالی بازی کردند و بهترین نتیجه را گرفتیم.

بازیکن تیم ملی درباره عملکرد ایران در ست دوم گفت: شاید مسابقه اول بود و بازیکنان خیلی بازی را جدی نگرفتند به همین دلیل ست دوم را واگذار کردیم اما در ادامه به خوبی بازی را در دست گرفتیم و پیروز شدیم. همچنین باید بگویم که هلند تیم خوبی است و همه بازیکنانش خوب بازی می‌کنند. امیدوارم به خوبی آن‌ها را آنالیز کرده و بتوانیم مقابل این تیم هم با بازی خوب به پیروزی برسیم.

مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران با بیان این‌که بازی خوبی برابر چین داشتیم، گفت: درست است که بازیکنان جوان و کم تجربه‌ای هستیم، اما می‌توانیم خوب بازی کنیم.

توخته: بازیکنان سرحال بودند

امیرحسین توخته پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین گفت: مسابقه اول همیشه سخت است و اهمیت دارد که با برد و نمایش بازی خوب شروع شود. خوشبختانه با آنالیز خوبی که کادر فنی انجام داد، توانستیم نقطه ضعف و قوت تیم حریف را بشناسیم و مقابل تیم چین خوب بازی کنیم.

وی در مورد بازی بازیکنان تیم ملی ایران در ست دوم توضیح داد: نتیجه ست دوم را به دلیل اشتباهات فردی واگذار کردیم اما در مجموع سرویس‌های خوبی زدیم و بازیکنان سرحال بودند.

توخته با اشاره به بازی دشواری که مقابل تیم ملی هلند در پیش دارند، عنوان کرد: ما با بازی تیم‌های دیگر کار نداریم و باید فقط خود را بسنجیم. درست است که بازیکنان جوانی داریم. خودم را می‌گویم. کم تجربه هستیم اما می‌توانیم خوب بازی کنیم و عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم چون همگی در تمام رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بازی کردیم و این دوره‌ها را با نتایج خوب گذراندیم. امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشیم و در رقابت با هلند هم به پیروزی برسیم و دل مردم را شاد کنیم.

به گزارش ایسنا، مردان والیبال ایران فردا (پنج‌شنبه ۱۹ خرداد) بازی ندارند و ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۰ خردادماه به وقت تهران در دومین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ به مصاف هلند خواهند رفت.