سمیعی :نمی‌گذارند ما قهرمان شویم
سمیعی :نمی‌گذارند ما قهرمان شویم
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: در فصل گذشته برخی مربیان، مصاحبه‌های جنجالی داشتند که ورزش و فوتبال ایران را با تکرار رمز «نمی‌گذارند ما قهرمان شویم» زیر سوال می‌بردند

به گزارش حاشیه ورزش فرشید سمیعی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال روز دوشنبه در گفت‌وگویی با انتقاد از تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر تعلیق موقت جواد نکونام، اظهار داشت: در هیچ کجای قوانین انضباطی فدراسیون فوتبال، هیچگونه تخلفی مبنی بر اعتراض نسبت به تصمیم داور وجود ندارد، چنین چیزی تحت هیچ شرایطی پیش‌بینی نشده است. تا زمانی که اعتراض به داوری مشمول سایر تخلفات همچون توهین، افترا، نشر و اکاذیب نشود به خاطر فقر عنصر قانونی قابلیت تخلف‌نگاری و محکومیت به مجازات را ندارد.

وی افزود: انتقاد حق همه ارکان دخیل در فوتبال کشور است. در همان حکمی که علیه جواد نکونام صادر و به ماده ۷۱ اشاره شده است وی شامل تعلیق نمی‌شود چرا که به صراحت در ماده ۷۱ عنوان تهمت و افترا ذکر شده است و باید در آنجا صراحتا توهین صورت بگیرد؛ توهین باید به صورت علنی باشد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: عناصر تحقق توهین در کلام جواد نکونام وجود نداشت و به همین علت شامل هیچ کدام از مصادیق ماده ۷۱ نخواهد شد.

سمیعی تصریح کرد: بر اساس دستور موقت باید تعادل و ملاحظه‌ای بین دستور موقت و اجرای عدالت و نظم وجود داشته باشد. در صحبت‌های جواد نکونام که باید باعث بی‌انضباطی شدیدی بشود و جریان جبران‌ناپذیری شکل بگیرد اتفاق نیفتاد. در فصل گذشته داشتیم مربیانی که مصاحبه‌های جنجالی انجام و ورزش و فوتبال ایران را با تکرار رمز «نمی‌گذارند ما قهرمان شویم» زیر سوال می‌بردند ولی از ماده ۱۰۰ خبری نبود اما متاسفانه الان شاهد آن هستیم برای صحبت معمولی، سرمربی استقلال تعلیق می‌شود.

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا