سهمیه المپیکی جودو حذف شد
سهمیه المپیکی جودو حذف شد
فدراسیون جهانی جودو بعد از صدور رأی تعلیق چهار ساله، سهمیه ایران برای حضور در بازی‌های المپیک را نیز حذف کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، بعد از لغو حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو از سوی دادگاه حکمیت ورزش که باعث شد تیم ملی ایران فرصت حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا را کسب کند، محمد محمدی بریمانلو سرگروه تیم ملی کشورمان با وجود آنکه به مدال نرسید، ولی سهمیه خود را برای حضور در بازی‌های المپیک قطعی کرد. سهمیه‌ای که در سایت رسمی به عنوان سهمیه قاره‌ای به صورت رسمی ثبت شد.

با گذشت چند روز از پایان این رقابتها و بازگشت تیم ملی به تهران، فدراسیون جهانی رأی به محرومیت چهار ساله ایران داد تا جودوکاران ایران تا شهریور ۱۴۰۲ از حضور در مسابقات محروم باشند.

با وجود رأی محرومیت و طبق قوانین IOC به دلیل آنکه کسب سهمیه در زمان پیش از محرومیت اتفاق افتاده، بریمانلو می‌توانست در بازی‌های المپیک شرکت کند. اما کمیته ملی المپیک در این خصوص کاری صورت نداد تا در نهایت فدراسیون جهانی جودو، بعد از صدور محرومیت چهار ساله و با قراردادن کلمه «suspended» یا همان تعلیق مقابل نام ایران، سهمیه المپیک بریمانلو را نیز حذف کند و عملاً این جودوکار شایسته کشورمان شانس حضور در این بازی‌ها را از دست بدهد.

بریمانلو سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کرده و کمیته ملی المپیک می‌بایست موضوع را از طریق IOC پیگیری کند. سهمیه که ارزش زیادی برای جودو و ورزش ایران دارد و می‌توان با رایزنی و مکاتبه شرایط حضور بریمانلو در توکیو را فراهم کرد.