سوخت جدید برای قهرمانی پرسپولیس
سوخت جدید برای قهرمانی پرسپولیس
گلزنی دو مهاجم خارجی پرسپولیس در بازی دوستانه یحیی گل‌محمدی را به عملکرد آنها امیدوار می‌کند.

به گزارش حاشیه ورزش

پرسپولیس در حالی پای به آخرین بازی‌های فصل خواهد گذاشت که چهار مهاجم در اختیار یحیی گل‌محمدی هستند: مهدی عبدی، عیسی آل‌کثیر، لئاندرو پریرا و شیخ دیاباته. در این بین عبدی و آل‌کثیر در دربی به میدان رفتند، اما شیخ از لیست خط خورد و پریرا هم فرصت بازی پیدا نکرد.

با این حال یک روز بعد از دیدار شهرآورد، این زوج خارجی در مقابل تیم‌ملی جوانان موفق شدند سه گل بزنند. شیخ دیاباته با شوت از راه دور دروازه حریف را گشود و پریرا هم دو گل به ثمر رساند تا در این بازی تدارکاتی روحیه خود را بالا ببرد.

نکته مهم برای پرسپولیس این است که سرنوشت لیگ در دست این تیم قرار دارد و آنها در صورت کسب سه پیروزی، قهرمان لیگ برتر خواهند شد و در این بین یحیی نیاز جدی به عملکرد خوب مهاجمانش دارد و امیدوار است آنها به سهم خود بار گلزنی را به دوش بکشند.

این فصل گئورگی گولسیانی، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته، وحدت حنانوف و لئاندرو پریرا 17 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده‌اند و عملکرد نسبتا خوبی را از خود به جای گذاشته‌اند. با این حال شاید اگر این گل‌ها منجر به قهرمانی نشود، این بازیکنان و به خصوص مهاجمان ارزش خرید خود را از دست بدهند.

شیخ دیاباته شاید عجیب‌ترین خرید این فصل پرسپولیس بوده باشد که با چهار مصدومیت از ناحیه کشاله ران، رکورددار آسیب‌دیدگی در ترکیب سرخپوشان است. او البته برابر مس کرمان و صنعت نفت سه گل 6 امتیازی برای یحیی به ثمر رساند. اما سه بازی پایانی فصل زمانی است که او ثابت کند هنوز یک مهاجم کارآمد است.

لئاندرو پریرا نیز اگر می‌خواهد به سرنوشت مهاجمانی که با قرارداد یک و نیم ساله زمستانی به پرسپولیس پیوستند و بعد از شش ماه به خانه بازگردانده شدند، دچار نشود، باید از اندک فرصت‌های خود بهره ببرد و یکی از سهمیه‌های خارجی تیم را حفظ کند.