سپاهان با این مدافعان شانسی در آسیا ندارد!
سپاهان با این مدافعان شانسی در آسیا ندارد!
یک کارشناس فوتبال می‌گوید کیفیت مدافعان میانی سپاهان خوب نیست و با این مدافعان هیچ شانسی در آسیا ندارند

به گزارش حاشیه ورزش، سپاهان در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در خانه الاتحاد به مصاف این تیم رفت که این دیدار با برتری ۲ بر یک نماینده عربستان به پایان رسید. سپاهان با وجود شکست، با ۱۰ امتیاز به مرحله بعد راه یافت.

ایرانی‌ها یک – عربستانی‌ها ۱۶

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با حاشیه ورزش درباره صعود سپاهان با وجود شکست این تیم از الاتحاد اظهار کرد: سپاهان بازی آبرومندانه و قابل قبولی مقابل الاتحاد انجام داد. آن‌ها شاید خودشان را باور نداشتند اما کیفیت خوبی نشان دادند. متر و معیار و ارزش و عیار یک تیم مقابل تیم‌های عربستانی مشخص می‌شود و به نظرم عیار سپاهان هم مشخص شد. ما تاکنون مقابل عربستانی‌ها فاجعه بودیم و از ۱۸ امتیاز ممکن فقط یک امتیاز کسب کردیم.

خلاصه دیدار الاتحاد ۲ – ۱ سپاهان

او ادامه داد: با این حال بازی با الاتحاد برای سپاهان مفید بود و در مجموع عملکرد خوبی در گروه داشتند. پرسپولیس هم شایسته صعود بود اما به هر حال باید به عنوان نماینده ایران باید به سپاهان احترام گذاشت.

سپاهان با این مدافعان میانی شانسی در آسیا ندارد

کاپیتان پیشین سپاهان در رابطه با نقطه ضعف‌ سپاهان بیان کرد: تیم مورایس مانند تیم نویدکیا به هافبک طراح نیاز ندارد و شکل بازی تیم به هافبک طراح وابسته نیست. مشکل قلب دفاع سپاهان است که در حد این تیم نیست و اگر عملکرد تیم در این نقطه از زمین مثل بقیه نقطه‌ها بود، قطعا سپاهان صدرجدول را در اختیار داشت. باید این مشکل را ترمیم کنند. با این کیفیت قلب خط دفاع سپاهان در آسیا هیچ شانسی نخواهند داشت.

او اضافه کرد: هیچ زوجی در حال حاضر در خط دفاع برای سپاهان خوب نیست. هیچ کدام از مدافعان سپاهان کیفیت ایده‌آلی ندارند. سپاهان بازیکنی را ندارد که توپ را در خط آخر جمع کنند. جونیور هم همیشه یار دروازدهم تیم حریف بود. بازیکنان خارجی سپاهان در این دو فصل هیچکدام خوب نبودند و حتی دابو هم فاجعه است. در مقابل جوانان سپاهان فوق العاده هستند و هر خارجی که مورایس آورده خوب نبوده است.

خارجی‌های سپاهان فاجعه هستند!

جمشیدیان همچنین عنوان کرد: ببینید جوانان سپاهان چگونه در زمین بازی می‌کنند. حتی دیروز پرسپولیس جرات نکرد مهاجم خارجی‌اش را به زمین بیاورد. همه بازیکنان خارجی که در ایران جذب می‌شوند، ضعیف هستند. سپاهان در خط دفاع باید تقویت شود. با خروج جونیور باشکاه آماده این است که نفر اضافه کند. با این کیفیتی که می‌آورند، باید بازیکن باکیفیت ایرانی جذب شود. ردپای جونیور در گل‌هایی که سپاهان خورد، وجود دارد. مورایس اگر قرار است این بازیکنان را جذب کند، به نظر من دخالت نکند.

او در پاسخ به این سوال که بهترین حریف برای سپاهان کدام تیم خواهد بود؟ عنوان کرد:‌ العین می‌تواند بهترین گزینه برای سپاهان باشد. تیم‌های عربستانی برای ما دردسر ساز خواهند شد.

هیچکس در فوتبال ایران مدیریت ساکت را ندارد

این بازیکن سابق سپاهان درباره صحبت‌های در خصوص احتمال جدایی محمدرضا ساکت از سپاهان عنوان کرد: ما همه می‌دانیم ۹۵ درصد تیم دست ساکت است و کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد. همواره بحث جدایی ساکت در تیم بوده است. دلایلش را نمی‌دانم اما باید متر و معیار را ببینند. در دوره ساکت سپاهان ساختار قدرتمندی پیدا کرده است و در تمام رشته‌ها پرچم‌دار ورزش است. در این شرایط منطقی نیست او را بردارند.

او ادامه داد: باشگاه در حال حاضر در آرامش است و نباید تیم را از این شرایط خارج کنند. هیچکس در فوتبال ایران مدیریت ساکت را ندارد. من سال‌ها از نزدیک با او کار کردم و کارهایی که در این باشگاه انجام می‌شود، ۱۰ سال از دیگر باشگاه‌ها جلوتر است. دلیل نتایج خوب سپاهان ساکت است و مورایس دلیلش نیست. ببینید اگر رامین رضاییان را از تیم بیرون بکشید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این بازیکنان باکیفیت را ساکت به باشگاه آورده است. رفتن او ضربه بزرگی به سپاهان خواهد بود.

  • منبع خبر : ایسنا