سیدصالحی: عراق بازی دلخواه ما را انجام داد
سیدصالحی: عراق بازی دلخواه ما را انجام داد
بازیکن سابق تیم ملی ایران گفت: وحدت و همدلی در تیم ملی ایران موج می‌زند و با درایت کادرفنی یعنی اسکوچیچ، وحید هاشمیان و کریم باقری این اتفاق افتاد.

سید مهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، درباره برتری ایران مقابل عراق اظهار کرد: مشکل اصلی عراق روی ضربات ایستگاهی و جناحین است که در این نقاط ضعف خود را نشان دادند. عراق نسبت به بازی قبل تغییر سیستم داده بود و با سیستم ۱-۴-۱-۴ بازی می‌کرد و سعی کرد از سمت چپ و راست از بشار رسن و طارق همام استفاده کند. ایران هم در این دیدار با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کرد و سعی می‌کردند از نفوذ نورافکن، وحید امیری و علیرضا جهانبخش استفاده کنند.

او ادامه داد: مهدی طارمی بیشتر به چپ مایل بود و راست با جهانبخش بود. میانه میدان با سعید عزت اللهی و کنارش احمد نوراللهی کار می‌کردیم. ایران در بهترین دقیقه ممکن گل زد و قبل از این‌که عراق تدافعی بازی کند، ایران به گل رسید. ۱۵ دقیقه اول در میانه میدان کار می‌کردیم و دو تیم حملاتی روی دروازه هم داشتند. عراق بعد از مصدومیت بشار رسن هدفی برای بازی نداشت اما در نیمه دوم تیم‌شان را با دو مهاجم به زمین فرستادند و در مقابل ایران هم با دو مهاجم کار کرد.

سید صالحی اضافه کرد: ‌عراق بازی دلخواه ما را انجام داد و عملکرد خیلی ضعیفی داشتند. دفاع چپ و راست‌شان جا می‌ماندند و این فرصت را به ما دادند تا بتوانیم ضد حمله و گل‌های دوم و سوم را بزنیم. در مجموع برد خوبی داشتیم و توانستیم با اقتدار در صدر جدول قرار بگیریم. شاکله تیم ملی ما بازیکنان لژیونر است و اسکوچیچ هم توانست با تیم هماهنگ شود. اسکوچیچ توانست تلاشش را انجام دهد و وحدت و همدلی در تیم ملی ما موج می‌زند. با درایت کادرفنی یعنی اسکوچیچ، وحید هاشمیان، کریم باقری این اتفاق افتاد.

او درباره دیدارهای تیم ملی ایران با امارات و کره جنوبی گفت: امارات از دو بازی خود دو امتیاز کسب کرده و همیشه برای ما رقیب سرسختی بوده است اما با شرایطی که از تیم ملی میبینم و با این تجربه و آمادگی امیدوارم بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم. کره‌ای‌ها یک فوتبال سرعتی انجام می‌دهند و ما همیشه مقابل تیم‌های شرق آسیا ضعف داشتیم. مقابل فوتبال سرعتی آن‌ها کار سختی داریم اما امیدوارم ابتدا بتوانیم سه امتیاز بازی با امارات را بگیریم و سپس با یک روحیه خوب مقابل کره وارد زمین شویم. باید از نقاط ضعف کره استفاده کنیم و چون بازیکنان خوبی داریم امیدوار هستیم بازی قابل قبولی داشته باشیم.