شام آخر فوتبال ایران: یک عروسی و چند تشییع جنازه
شام آخر فوتبال ایران: یک عروسی و چند تشییع جنازه
لیگ برتر فوتبال امشب تمام می‌شود. یک جام در قائمشهر و یک جام در کرمان، انتظار تیم قهرمان را می‌کشند.

به گزارش حاشیه ورزش

و به نقل از همشهری ، فصل بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران امشب به پایان می‌رسد. این رقابت‌ها که از روز جمعه 21مردادماه 1401آغاز شده بود امشب با برگزاری همزمان 8بازی هفته پایانی به اتمام خواهد رسید. در این بازی‌ها پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب میهمان نساجی و مس کرمان هستند و تکلیف قهرمان این فصل در همین 2بازی مشخص خواهد شد. در انتهای جدول هم چهره دومین سقوط کننده باید از میان نفت آبادان و مس کرمان مشخص شود.

نساجی – پرسپولیس
پرسپولیس با 63امتیاز و برتری یک‌امتیازی نسبت به سپاهان راهی قائمشهر شده است و برای قهرمانی به یک پیروزی در این شهر نیاز دارد. بازی‌های پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر نظم جالبی دارند. طی سال‌هایی که نساجی در لیگ برتر حاضر بوده، تمام بازی‌های این دو تیم در تهران با برتری پرسپولیس تمام‌شده و تمام بازی‌های دو تیم در قائمشهر با تساوی به پایان رسیده است. یک بازی هم به‌خاطر آماده نبودن زمین قائمشهر در ورزشگاه امام‌رضا مشهد برگزار شد که پرسپولیس آن بازی را هم 3بر یک برد. بنابراین تیم یحیی برای قهرمانی نیازمند شکستن این طلسم است و باید برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر 3امتیاز بازی را از قائمشهر بیرون بیاورد. نساجی هفته گذشته در تبریز مقاومت جانانه‌ای مقابل تراکتور داشت و تا دقیقه90گل نخورد. در آن مسابقه تراکتور 12ضربه داخل چارچوب داشت که حقیقی 11ضربه را مهار کرد. باید دید دروازه‌بان اسبق پرسپولیس مقابل سرخپوشان هم می‌تواند درخشش هفته گذشته را تکرار کند یا نه. علاوه بر حقیقی چند پرسپولیسی دیگر هم در ترکیب نساجی حضور دارند و البته ترکیب پرسپولیس هم پر از مازندرانی‌ها و بازیکنان سابق نساجی است.

مس کرمان – سپاهان
مساوی با ملوان ضرری به سپاهانی‌ها زد که بعد از 3هفته هنوز جبران نشده و شاید امروز هم جبران نشود. اصفهانی‌ها یک امتیاز از پرسپولیس عقب هستند و تمام امیدشان را به توقف این تیم در قائمشهر بسته‌اند. اگر پرسپولیس مساوی کند، سپاهان با یک پیروزی می‌تواند به قهرمانی برسد. احتمال جالب‌تر این است که پرسپولیس شکست بخورد که در آن صورت سپاهان حتی با یک مساوی هم به مقام قهرمانی می‌رسد. حریف امروز سپاهان، تیمی است که خودش هم برای ماندن در لیگ برتر نیاز مبرمی به امتیازات این بازی دارد. مس با نفت آبادان هم‌امتیاز است و البته در شرایط مساوی بودن امتیازات بالاتر از آبادانی‌ها قرار می‌گیرد. اما صنعت‌نفت در سیرجان امیدوار به امتیازگیری است و مس احتمالا برای ماندن در لیگ برتر نیاز به امتیاز خواهد داشت. اگر مس شکست بخورد فقط درصورت باختن نفت آبادان در لیگ برتر می‌ماند.

استقلال – تراکتور
سوم شدن استقلال و چهارم شدن تراکتور، حساسیت جدولی را از این بازی گرفت. اما حساسیت همیشگی این بازی و کری‌های بین دو تیم همچنان مثل همیشه پابرجاست. استقلال و تراکتور رقبای قدیمی هستند و مثل همیشه بازی آنها با کری‌خوانی بین هواداران دو تیم همراه خواهد بود. ضمن اینکه نتایج رویارویی‌های دو تیم در این فصل، حساسیت این بازی را بالاتر خواهد برد. بازی رفت در تبریز با گل‌های قنبری به سود تراکتور تمام شد و چند هفته بعد استقلال در جام‌حذفی با نتیجه 2بر یک پیروز شد و انتقام گرفت. بازی حذفی با شائبه‌های داوری و اتفاقات حاشیه‌ای همراه بود و حالا باید دید در بازی سوم این فصل کدام تیم به برتری می‌رسد. تراکتور برای این بازی غایبان زیادی دارد؛ هادی محمدی، سیدمحمد حسینی، مهدی هاشم‌نژاد، محمدرضا عباسی و رومرو گومز به این بازی نمی‌رسند و پاکو خمز باید تیمش را بدون حضور آنها ارنج کند.

پیکان – مس رفسنجان
به‌نظر شما چند نفر حاضرند برای تماشای این بازی به ورزشگاه خانگی پیکان بروند؟ آن هم همزمان با چند مسابقه مهم که قرار است تکلیف قهرمانی فصل را مشخص کنند! پیکان که در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد بعد از این بازی حداکثر می‌تواند یک رتبه بالاتر یا یک رتبه پایین‌تر برود. تمام انگیزه پیکانی‌ها می‌تواند این باشد که گل‌های زده‌شان را از عدد رقت‌انگیز 11بالاتر ببرند. مس رفسنجان هم در رتبه پنجم جدول، دستش به رتبه چهارم نمی‌رسد اما خطر ششم شدن این تیم را تهدید می‌کند. بنابراین مس امتیاز کامل را می‌خواهد.

گل‌گهر – نفت آبادان
گل‌گهر در 5بازی اخیر هیچ بردی نداشته و فقط 2امتیاز گرفته است. این تیم بعد از رفتن ناگهانی امیر قلعه‌نویی روزگار خوشی نداشته و امید صنعت‌نفت هم به همین فرم نازل سیرجانی‌هاست. صنعت هفته گذشته در زمین خودش نتوانست بقا را قطعی کند و حالا باید حتما از گل‌گهر امتیاز بگیرد. برزیلی‌ها کاپیتان خودشان یعنی طالب ریکانی را به‌خاطر اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارند و این کار را خیلی سخت‌تر می‌کند. اما روی نیمکت آنها عبدالله ویسی نشسته که به معجزه کاملا امیدوار است.

فولاد – آلومینیوم
این بازی بر سر مقام‌های هفتم و هشتم برگزار می‌شود. فولاد و آلومینیوم هم‌امتیاز هستند و با توجه به اینکه بازی رفت را فولادی‌ها در اراک برده‌اند، اگر بازی مساوی شود و دو تیم هم‌امتیاز بمانند فولاد هفتم خواهد شد. نشستن دو استقلالی و دو همبازی سابق روی نیمکت دو تیم هم یکی از نکاتی است که به حساسیت بازی کمک خواهد کرد. مهدی رحمتی و علیرضا منصوریان حتی در این بازی تشریفاتی هم قابلیت درگیر شدن با یکدیگر را دارند. اگرچه که در ابتدای بازی با گل و بوسه کار را آغاز می‌کنند.

ذوب‌آهن – هوادار
این هم یک بازی تشریفاتی دیگر. دو تیم نهم و دهم هستند و تقریبا از این جایگاه تکان نمی‌خورند. رتبه‌های هشتم و یازدهم دورتر از آن هستند که بشود تا آن رتبه‌ها صعود یا سقوط کرد. مساوی و یا برد ذوب‌آهن هر دو تیم را در همین رتبه فعلی نگه می‌دارد. تنها احتمال برای تغییر این است که هوادار برنده شود و امتیازش را با ذوب‌آهن مساوی کند. در آن صورت هوادار به‌خاطر بردن حریف در هر دو بازی رفت و برگشت، بالاتر از رقیب هم‌امتیازش می‌ایستد و نهم می‌شود.

نفت مسجدسلیمان – ملوان
سقوط نفت هفته گذشته قطعی شد. ملوان هم جایگاهش را در میانه جدول مشخص کرده و دیگر خطری این تیم را تهدید نمی‌کند. ملوان یازدهم است و از این بالاتر نمی‌رود اما ممکن است دو رتبه پایین بیاید. نفت مسجدسلیمان هم بالاتر از جایی که هست نخواهد رفت. پایین‌تر؟ پایین‌تر از رتبه نفت دیگر رتبه‌ای وجود ندارد. فصل آینده ان‌شاءالله.