شانسی که تیم ملی والیبال زنان از دست داد!
شانسی که تیم ملی والیبال زنان از دست داد!
پاسور تیم ملی والیبال زنان می‌گوید ایران شانس صعود به جمع چهار تیم برتر جام کنفدراسیون آسیا را داشت اما آن را از دست داد.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی والیبال زنان ایران در جام کنفدراسیون آسیا با پیروزی مقابل کره‌جنوبی و استرالیا و شکست برابر ویتنام، فیلیپین، چین، ‌ژاپن و چین‌تایپه در جایگاه هفتم قرار گرفت.

شبنم علیخانی، پاسور تیم ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا در مورد سطح مسابقات اظهار کرد: تیم‌های آسیا حتی اگر تیم دوم و سوم‌شان را هم بفرستند، سطح مسابقات کلا بالا است، اما توانستیم از ژاپن و چین که دو تیم خوب آسیا هستند، ست بگیریم که اتفاق خوبی بود. دو بازی که نظرم باید می‌بردیم را باختیم و شاید اگر به جای ویتنام دوم بالا می‌رفتیم، می توانستیم چین تایپه را شکست بدهیم و به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم. الان که بازی‌ها تمام شده، فیلم مسابقات را نگاه می‌کنم و توانایی والیبال خودمان را می‌بینم، امسال شانس بزرگی داشتیم که از دست دادیم.

او در پاسخ به این سوال که سبک بازی ایران در این دوره از مسابقات که هدایت تیم با مربی ایتالیایی بود چقدر متفاوت از دوره‌های قبل بود، گفت: ما در سال‌های گذشته به فیلیپین و ویتنام نمی باختیم با اینکه قوی‌تر هم بودند اما امسال شکست خوردیم. سرمربی کار جدیدی را شروع کرد و ترکیب تیم را از بازیکنان جوان و باتجربه تشکیل داد. بنابراین تا به ترکیب تیمی برسیم و شکل بگیریم، زمان‌بر است.

علیخانی در مورد روند پیشرفت والیبال زنان ایران گفت: یک برنامه‌ریزی بلند مدت درست باعث پیشرفت ما می‌شود. ما فرد به فرد پتانسیل تغییر جایگاه والیبال ایران را داریم اما باید تمام کارهایمان از جمله انتخاب‌ها و اردوها دقیق باشد. روند والیبال می‌تواند رو به رشد باشد.

او افزود: امسال را که از دست دادیم اما مطمئن هستم والیبال می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد چون بازیکنان ما پتانسیل بالایی دارند. از طرفی تیم والیبال زنان می‌تواند با کمک بازیکنان بزرگسال و جوان پیشرفت کند. اینگونه نیست که بزرگسالان دیگر توانایی کمک نداشته باشند و کنار گذاشته شوند. بازیکنان جوان باید در کنار باتجربه‌ها رشد کنند، حتی اگر قرار باشد تمام ترکیب تیم جوان باشد، ‌وجود بازیکن باتجربه ضروری است.