شاهین‌طبع: باید با تمرکز بیشتر بازی می‌کردیم
شاهین‌طبع: باید با تمرکز بیشتر بازی می‌کردیم
سرمربی تیم ملی بسکتبال دلیل باخت ایران مقابل جمهوری چک را نبود تمرکز کافی نزد بازیکنان دانست.

به گزارش حاشیه ورزش، مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال ایران پس از باخت مقابل جمهوری چک، اظهار کرد: ما در نیمه اول می‌توانستیم بهتر بازی کنیم و با وجود تلاش زیاد بازیکنان، متاسفانه در نیمه اول نتیجه خوبی نگرفتیم که‌ کار را سخت کرد.

او ادامه داد: در نیمه دوم اما زیر حلقه را بهتر کنترل کردیم، بازیکنان با تحرک بیشتری کار کردند و تصمیمات خوبی در حمله گرفتیم. شاخص‌های آماری را توجه کنید ما پایین‌تر بودیم و نتیجه این شد. اگر دقت و کنترل بیشتری داشتیم و در نیمه اول می‌شد نتیجه چیز دیگری باشد.

سرمربی تیم ملی ایران درباره کمبود بازی‌های تدارکاتی نیز گفت: فداسیون همه تلاش خود را کرد و ما در اسپانیا و ژاپن بازی کردیم، اما ما به حداقل ۱۵ بازی تدارکاتی نیاز داشتیم تا مثل جام‌جهانی آماده باشیم. بازی‌های تدارکاتی خوبی در نظر داشتیم اما مشکلات وجود داشت و نشد بازی کنیم. شرایط همه تیم‌ها یکی بود، اما شرایط تیم‌های دیگر بخاطر لیگ‌هایشان متفاوت بود و بهتر هستند.

او درباره دو بازی آینده با آمریکا و فرانسه نیز گفت: ما باید در همه زمینه‌ها بهتر بازی‌ کنیم و تقریبا بتوانیم بازی‌های با کیفیت‌تری را نشان دهیم هر چند که تیم‌های مدعی در پیش داریم. بسکتبال با سایر رشته‌ها متفاوت است و به نظرم بچه‌ها می‌توانند در آینده باکیفیت‌تر باشند.