شرایط کسب سهمیه کاراته برای بازی‌های جهانی بیرمنگام اعلام شد
شرایط کسب سهمیه کاراته برای بازی‌های جهانی بیرمنگام اعلام شد
فدراسیون جهانی کاراته شرایط کسب سهمیه حضور در بازی‌های جهانی بیرمنگام را اعلام کرد که طی آن هر کشور می‌تواند در هر رده تنها یک نماینده در این رقابتها داشته باشد.

به گزارش حاشیه ورزش ، شهر بیرمنگام در ایالات متحده تیرماه سال آینده میزبان بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ است که طی آن رقابتهای کاراته طی روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه برنامه ریزی شده است. بر همین اساس فدراسیون جهانی مراحل کسب سهمیه را برای حضور در این مسابقات سه مرحله اعلام کرد.

در مرحله نخست نفراتی که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ امارات موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره می‌شوند به همراه دارنده مدال برنزی که در رنکینگ جهانی بعد از پایان این مسابقات جایگاه بهتری داشته باشد، بلیط سفر به توکیو را دریافت می‌کنند. نکته اینکه دارنده مدال برنز دوم در صورتی که پس از رنکینگ اعلام شده در ۱ مارس ۲۰۲۲ رنکینگ بالاتری داشته باشد جایگزین نفر دارنده مدال نخست می‌شود.

اما در مرحله دوم سه سهمیه به سه نفر نخست رنکینگ هر رده در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۲ تعلق خواهد گرفت. در صورت حضور نفراتی که در مرحله نخست کسب سهمیه کرده اند در بین نفرات اول تا سوم رنکینگ، کاراته کاهای بعدی طبق جایگاه در رنکینگ انتخاب خواهد شد.

در مرحله سوم یک سهمیه به میزبان که در رنکینگ ۱ مارس ۲۰۲۲ بالاترین جایگاه را داشته باشد تعلق خواهد کرد. در این مورد هم اگر میزبان نماینده در هر رده‌ای نداشته باشد، بدون در نظر گرفتن شرایط میزبانی، سهمیه به کاراته کایی که در آن تاریخ بالاترین رنک را داشته باشد تعلق می‌گیرد.

کاراته که سابقه ده دوره حضور در این بازی‌های را دارد، پس از چند دوره غیبت بار دیگر به بازی‌های جهانی باز گشته و قرار است در دو بخش کاتا و کومیته با نزدیک به ۹۰ ورزشکار در ۱۲ رده شاهد رقابت کاراته کاها باشد.