شناگران, قهرمانی جهان و رکوردهای ملی
شناگران, قهرمانی جهان و رکوردهای ملی
وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ابوظبی خوب است.

به گزارش حاشیه ورزش ،خشایار حضرتی در خصوص حضور تیم ملی شنا در مسابقات قهرمانی جهان ابوظبی اظهار کرد: این مسابقات مسافت کوتاه است و از ۲۵ آذر آغاز می‌شود و تا ۶ روز ادامه دارد. سه ورزشکار ما توانسته‌اند ورودی مسابقات را کسب کنند. سینا غلامپور در ۱۰۰ آزاد، متین بالسینی در ۲۰۰ متر پروانه و مهرشاد افقری در ۵۰ و ۱۰۰ پروانه در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص شرایط آمادگی شناگران گفت: ملی‌پوشان تمرینات خود را ادامه می‌دهند و وضعیت خوبی دارند. آنها در مسابقات کاپ جهانی قطر در رشته‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد و ۲۰۰ متر پروانه رکوردشکنی کردند. امیدواریم که این روند در مسابقات ابوظبی ادامه پیدا کند و بتوانند باز هم رکوردهای ملی را ارتقاء دهند.

وی در خصوص شرایط تمرینی سایر ملی‌پوشان شنا اظهار کرد: ملی‌پوشان ما استراحت ندارند و در کل سال در حال تمرین هستند. ورزشکاران تمرینات خود را ادامه می‌دهند. مربیان آنها با ما در تماس هستند و برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شوند.

وی در خصوص آغاز لیگ برتر شنا گفت: مسابقات لیگ شنا ۱۴۰۰ قرار است بعد از دو سال وقفه که به خاطر شیوع کرونا انجام نشد از اوایل دی آغاز شود. هنوز زمان دقیق مسابقات مشخص نیست اما امیدواریم که از دی لیگ شنا استارت بخورد.