شکست والیبال پیکان از تیم محمد موسوی
شکست والیبال پیکان از تیم محمد موسوی
تیم والیبال نیان الکترونیک موفق شد پیکان را ۳ بر صفر شکست دهد تا کار صعود به نیمه نهایی به بازی سوم بکشد.

به گزارش حاشیه ورزش

درجریان دور برگشت مسابقات یک چهارم نهایی لیگ برتر والیبال، دو تیم والیبال نیان الکترونیک و پیکان تهران از ساعت ۱۵ در سالن والیبال به مصاف یکدیگر رفتند و تیم نیان بر خلاف بازی قبل به برتری سه بر صفر رسید.

این رقابت‌ درحالی پیگیری شد که نیان الکترونیک برای جبران باخت پا به این رقابت‌ گذاشته بود. این تیم در بازی نخست با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورده بود.

پیکان ۰ – ۳ نیان الکترونیک

ست نخست: ۲۵ بر ۲۳ به سود نیان الکترونیک

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود نیان الکترونیک

ست سوم:۲۵ بر ۲۳ به سود نیان الکترونیک

امتیازآورترین‌ها:

رحمان داودی از الکترونیک خراسان با 13 امتیاز

آرمین افشین‌فر از تیم پیکان با 9 امتیاز

آمار بازی:

تیم نیان الکترونیک خراسان نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 75 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 38 پوئن در حمله، 10 امتیاز در دفاع، 2 پوئن سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود.
تیم پیکان تهران در مجموع ست‌های این مسابقه 69 امتیاز کسب کرد که شامل 32 امتیاز حمله، 6 دفاع، 3 پوئن سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم حریف بود.

گزارش بازی:

ست نخست:

در ست نخست این دیدار، تیم والیبال پیکان تیم برتر میدان بود به طوری که ۸ بر ۶ از حریف پیش افتاد. نیان که محمد موسوی را در ترکیب داشت در حضور هواداران خود موفق شد بازی را به تعادل‌ بکشد به طوری که نتیجه برابر ۹ شد.

در امتیاز ۱۳ بر ۱۱، سرمربی نیان تصمیم گرفت که وقت استراحت بگیرد تا شاید تیمش موفق شود به بازی برگردد که در این امر هم موفق بود. حمزه زرینی سرویس را به اوت زد تا بازی ۱۳ بر ۱۲ به سود پیکان شود.

در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ تیم والیبال پیکان درخواست ویدئو چک کرد که داور حق را با تیم پیکان دانست و امتیاز را به این تیم داد.

در ست نخست، سرمربی نیان به عملکرد داوری اعتراض داشت و این امر باعث شد تنش در بازی زیاد شود.

تیم نیان در اواسط این ست عملکرد خوبی داشت و توانست‌ به بازی برگردد تا نتیجه برابر ۱۷ شود.

در ادامه‌ این رقابت‌، نیان بهتر عمل کرد و با نتیجه ۲۱ بر ۱۹ پیش بیفتد. تیم پیمان اکبری که عقب افتاده بود در این امتیاز تایم استراحت گرفت تا از روند امتیاز گیری نیان جلوگیری کند.

در انتهای ست نخست این دیدار، تیم والیبال نیان الکترونیک کامبک زد و با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز میدان شد.

ست دوم:

در ست دوم این دیدار، موتور هواداران پیکان روشن شد و آن‌ها تیم خود را تشویق کردند. در اوایل ست دوم، دو تیم پایاپای پیش رفتند به طوری که نتیجه ۶ بر ۵ به سود نیان الکترونیک شد.

در ادامه این رقابت‌، شاگردان حامد صمدی تیم برتر میدان بودند به طوری که نیان ۱۱ بر ۹ از حریف خود پیش افتاد. در این امتیاز پیکان وقت استراحت گرفت تا نتیجه ۱۱ بر ۱۰ به سود نیان شود. تیم پیکان ناامید نشد و موفق شد به بازی برگردد تا نتیجه ۱۲ بر ۱۱ به سود شاگردان پیمان اکبری شود.

در اواسط ست دوم این دیدار حساس، پیکان با نتیجه ۱۷ بر ۱۳ از نیان الکترونیک جلو افتاد تا تیم نیان برای توقف حریفش زمان استراحت‌ بگیرد.

نیان در ادامه‌ این بازی، روند بسیار خوبی داشت به طوری که بار دیگر کامبک زد و با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ از پیکان پیش افتاد. در این زمان پیمان اکبری تایم استراحت گرفت تا روند امتیاز گیری تیم حریف قطع شود.

در پایان ست دوم، دو تیم در امتیاز ۲۲ برابر شدند اما نیان تیم برتر میدان بود و موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسد.

در ست دوم این دیدار هم دو تیم به عملکرد داوری اعتراض داشتند.

ست سوم:

ابتدای ست سوم این رقابت، تیم پیکان برتر بود و با نتیجه ۶ بر ۴ جلو افتاد. شاگردان پیمان اکبری که برای پیروزی در این ست به میدان آمده بودند توانستند با نتیجه ۸ بر ۵ جلو بیفتند. تیم نیان کوتاه بیا نبود و با عملکردی خوب توانست‌ به بازی برگردد تا نتیجه برابر ۹ شود.

در ادامه این رقابت‌، بهبودی با پاس‌های زیبا خود موفق شد تیم نیان را پیش بیندازد تا نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به سود نیان شود.

تیم پیمان اکبری در اواسط این ست نامنظم بود تا حریفش با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ از تیمش پیش بیفتد.

تیم نیان الکترونیک روند خوب خود را ادامه داد تا با نتیجه ۱۸ بر ۱۵ از پیکان پیش بیفتد.

در انتهای ست سوم این مسابقه، تیم نیان الکترونیک توانست‌ با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز شود تا این بازی در کل با نتیجه ۳ بر صفر به سود نیان الکترونیک به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، با این شکست پیکان، تکلیف تیم صعود کننده به نیمه‌نهایی به بازی سوم کشیده شد.