شکل بازی استقلال برای برخی‌ها راضی‌کننده نیست
شکل بازی استقلال برای برخی‌ها راضی‌کننده نیست
یک پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید شکل بازی آبی‌پوشان پایتخت برای برخی طرفداران این تیم راضی‌کننده نبوده است.

به گزارش حاشیه ورزش : مهدی پاشازاده، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ، درباره تقابل آبی‌پوشان پایتخت مقابل نساجی مازندران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد:‌ قرعه متوسطی بود. استقلال می‌توانست به پرسپولیس برخورد کند که قطعا قرعه سخت‌تری قلمداد می‌شد یا می‌توانست به تیم خلیج فارس ماهشهر برخورد کند که این هم قرعه آسانی بود اما به نظر من این قرعه، یک قرعه متوسط است. بعضی بازی‌ها هستند که از نظر روحی و روانی تاثیرگذار است. مثلا تیم ملی جلوی تیم کره‌جنوبی از نظر روحی و روانی جلوتر است. این هم برای نساجی یک انگیزه است که بتواند مقابل استقلال خود را محک بزند.

او درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت گفت: استقلال شرایط خوبی دارد. این تیم با ۶ امتیاز با تیم دوم فاصله دارد و ۱۳ امتیاز با تیم سوم جدول فاصله دارد. می‌توانیم بگوییم همه آمارها برای استقلال است اما یک علامت سوالی درباره این مسائل است و این مساله اذیت‌کننده است. یک چیزی دارد استقلال را اذیت می‌کند و این مساله خیلی از سوال‌ها را پیش آورده است. ما کلا لیگ خیلی قوی نداشتیم. در بالای جدول هم می‌بینیم که سپاهان نمی‌تواند قهرمان شود و گل‌گهر و مس رفسنجان هم حرفی برای گفتن ندارد و تنها حریف استقلال در رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس است و این باعث می‌شود از جذابیت مسابقات کاسته شود.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: استقلال در این مدت‌ بردهای یک بر صفر متعددی داشت و بازی هایی بود که استقلال در آن مسابقات، می‌توانست بازنده شود یا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد. این علامت سوال‌هایی است که مطرح می‌شود این مساله مثل غذایی می‌ماند که بهترین کیفیت را دارد فقط آشپز یادش رفته است نمک روی غذا بزند.

پاشازاده در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد فقط نتیجه مد نظر باشد، استقلال نتیجه را گرفته است و کسی هم نباید در خود تیم اعتراض کند. اگر فرد به کار خود اعتقاد دارد، کار خود را پیش می‌برد و نتیجه هم برایش راضی‌کننده است و هر کسی هم یک مدل خاصی برای خودش مد نظر دارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه درباره نتایج کسب شده آبی‌پوشان پایتخت گفت: استقلال تا اینجای کار، امتیازاتی جمع کرده است که برخی از این امتیازات می‌توانست به دست نیاید و آن بازی‌ها با نتیجه شکست به پایان برسد. من در رقابت‌های لیگ برتر حتی ۲ بازی زیبا در لیگ ندیده‌ام که بگویم آن بازی واقعا به دل آدم نشسته است. برخی بازی‌ها بوده است که استقلال مثلا در داربی باخته است اما خوب بازی کرده است. این مدل بازی کردن استقلال به دل خیلی‌ها ننشسته است و این چیزی است در جامعه دارم مشاهده می‌کنم.

او در ادامه تاکید کرد: خیلی‌ها تعصب دارند و از برد استقلال خوشحال هستند اما من خیلی‌ اوقات دیدم برخی‌ها از این شرایط بازی کردن استقلال راضی نیستند. شاید نتایج راضی کننده باشد اما این شرایط بازی کردن به دل برخی طرفداران ننشسته است و این حق طرفدار است که نظر خودش را ارائه دهد. مثل این می‌ماند که شما وارد یک رستوران مجلل و لوکس شده باشید و مدیر رستوران از شما بپرسد نظرتان درباره غذا چیست و شما رویتان نشود که بگویید غذا نمک نداشته است. آیا این حق مشتری نیست که بگوید غذا نمک نداشته است؟ طرفدار فقط به دنبال نتیجه نیست و به نظر من برخی‌ها به دنبال این هستند که یک بازی زیبا تماشا کنند.

پاشازاده در پاسخ به این سوال که اگر استقلال با این روند، قهرمان لیگ برتر شود، بازهم انتقادات در خصوص زیبا بازی کردن آبی‌ها مطرح می‌شود؟ گفت:‌ استقلال وقتی قهرمان شود، قطعا این انتقادات دیگر وجود ندارد. طرفداران استقلال هم چندین سال است منتظر قهرمانی هستند و می‌خواهند تیم‌شان قهرمان لیگ برتر شود اما ما داریم درباره فوتبال صحبت می‌کنیم و درباره یک معامله صحبت نمی‌کنیم. فوتبال عشق و زندگی است و ما داریم درباره یک هنر صحبت می‌کنیم. هر کسی یک رویکردی درباره زندگی دارد؛ شاید کسی یک سقف زیرش باشد برایش راضی کننده باشد؛ حالا این سقف می‌تواند در نیاوران یا بیایان باشد. هر کسی مقیاس‌هایش با دیگری متفاوت است. من با بقیه کاری ندارم اما اگر استقلال حتی اگر می‌خواهد دفاعی بازی کند، طوری بازی کند که فوتبالش به دل بشیند.

پیشکسوت تیم فوتبال الستقلال در پاسخ به این سوال که آبی‌ها باید چه رویکردی برای بازی زیبا داشته باشند؟ گفت: اینکه من بگویم استقلال چه باید کند،‌ درست نیست. موقعی فرد می‌تواند نظر بدهد که وارد گود شود و سر تمرین برود. استقلال ابزار لازم را برای زیبا بازی کردن دارد. استقلال در هر پست چند بازیکن خوب دارد. مثلا صالح حردانی و وریا غفوری در سمت راست خط دفاع هستند و ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در سمت چپ خط دفاع حضور دارند. همچنین در خط حمله، استقلال ۴ مهاجم خوب دارد و مهره‌های بسیار خوبی در ترکیب استقلال مشاهده می‌شود و دست بازی دارد. اگر مهره لازم در ترکیب تیم نبود، می‌توانستیم بپذیریم که باید با همین روند پیش رفت اما وقتی شرایط مهیا است، وضعیت متفاوت می‌شود. اینکه چه راهکاری باید مد نظر قرار بگیرد، بر عهده کادر فنی است.

پاشازاده درباره تقابل استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد:هر چه به انتهای لیگ می‌رسیم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. صنعت نفت، تیم اول فصل نیست. من یادم است این تیم در نیم‌فصل اول یکی از ضعیف‌ترین تیم‌هایی بود که مقابل استقلال بازی کرد و استقلال هم در آن بازی یکی از بهترین بازی‌های خود را انجام داد اما صنعت نفت در حال حاضر زمین تا آسمان فرق می‌کند. اینکه این بازی قبل داربی است، شرایط را تغییر می‌دهد و به حساسیت کار اضافه می‌کند و تمرکز برخی بازیکنان و کادر فنی روی داربی می‌رود.

او افزود: طبق تجربه‌ای که من از بازی‌های قبل داربی داشتم، به نظر من بازی‌های قبل داربی می‌تواند اتفاقات مختلفی را رقم بزند. صنعت نفت هفته گذشته بازی‌ زیبایی از خودش ارائه داد و می‌تواند عملکرد خوبی از خودش ارائه دهد و بازیکنان سرعتی خوبی دارد و این مساله می‌تواند برای استقلال دردسرساز باشد. برخی مدافعان استقلال مثل روزبه چشمی و محمد دانشگر، روی زمین و در کارهای سرعتی شاید مقابل بازیکنان صنعت نفت دچار دردسر شوند اما غلامی روی زمین سرعت خوبی دارد و باید دید در این بازی چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

پاشازاده در پاسخ به این سوال که آیا داربی پایتخت می‌تواند قهرمان لیگ برتر را تعیین کند؟ خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد این مساله صحت دارد. داربی پایتخت آخرین شانس پرسپولیس است و استقلال می‌تواند در داربی پایتخت خیال خودش را راحت کند. این بازی مثل یک فینال است و امیدوارم در داربی یک بازی زیبا و دیدنی را مشاهده کنیم.