صاحبان این جام میلیاردر شدند!
صاحبان این جام میلیاردر شدند!
تیم فوتبال امید ایران برای تکرار افتخار 8 سال قبل تلاش می‌کند؛‌ شاگردان عنایتی امیدوارند قهرمان غرب آسیا شوند.

به گزارش حاشیه ورزش

ستاره‌های زیر 23 ساله ایران بعد از مدت‌ها دورهم جمع شده‌اند و در قالب تیم امید زیر نظر رضا عنایتی به مسابقات غرب آسیا در کشور عراق رفته‌اند.

تیم امید ایران در شرایطی در کربلای عراق کار خود را در غرب آسیا جلو می‌برد که از آخرین حضور آنها در این تورنمنت 8 سال می‌گذرد. تیم زیر 23 ساله‌های ایران در سال 2015 برای اولین بار و آخرین بار با هدایت محمد خاکپور به غرب آسیا رفت و توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

تیم زیر 23 سال ایران در آن دوره ستاره‌های پرتعدادی را در اختیار داشت و شاید کمتر کسی باور می‌کرد آن تیم نتواند طلسم صعود به المپیک را بشکند. تصاویر ثبت شده از تیم امید در زمان مربیگری خاکپور یک افسوس بزرگ را برای عدم صعود به المپیک برای ما باقی می‌گذارد.

محمد خاکپور به عنوان سرمربی و محمد مایلی کهن به عنوان مدیرفنی، تیمی را در اختیار داشتند که حالا هرکدام از بازیکنانش ، ستاره‌هایی بزرگ محسوب می‌شوند. به چهره‌ها نگاه کنید، به راحتی قابل شناسایی هستند.
تیمی که بازیکنانی مثل محمدرضا اخباری، امیررضا عابدزاده، حسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، علی کریمی، مهدی ترابی، محمدحسین مرادمند،‌ احسان پهلوان، علی عبدالله‌زاده، ارسلان مطهری، فرشید اسماعیلی، محمد دانشگر، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، محسن کریمی، وحید حیدریه، علیرضا نقی‌زاده و… را در لیست خود داشت، کمی قبل‌تر از آنکه از صعود به المپیک باز بماند، در غرب آسیا جام قهرمانی را بالای سر برد.

اکثر بازیکنان آن تیم همین حالا جزء ستاره‌های مطرح لیگ برتر و یا لژیونر محسوب می‌شوند؛ بازیکنانی گران‌قیمت که خیلی از تیم‌ها به دنبال استخدام آنها هستند. جالب اینکه همین تیم هم با هدایت خاکپور و مدیریت فنی محمد مایلی کهن نتوانست طلسم صعود به المپیک را بشکند.

لحظه‌ای که روزبه چشمی جام قهرمانی غرب آسیا را به عنوان کاپیتان تیم زیر 23 ساله‌های ایران بالای سر برد.
حالا با گذشت 8 سال در شرایطی که آن بازیکنان جوان هرکدام ستاره‌هایی نامدار در فوتبال ایران شده‌اند، تیم امید در شرایطی که ستاره‌های نامدار کمتری در اختیار دارد، با سرمربیگری عنایتی به غرب آسیا رفته است. زیر 23 ساله‌های ایران که هدفی جز موفقیت در مقدماتی المپیک برای رسیدن به تورنمنت پاریس ندارند، در اولین گام در غرب آسیا به دنبال تکرار قهرمانی خواهند بود.

تیم امید در اولین بازی خود روز پنجشنبه، 24 خرداد، مقابل سوریه قرار می‌گیرد و سپس 26 خرداد باید با فلسطین دیدار کند تا به دور نیمه نهایی برسد و برای قهرمانی بجنگد.