صداوسیما حق پخش داده، وزارت ورزش نه!
صداوسیما حق پخش داده، وزارت ورزش نه!
رئیس سازمان صدا و سیما توضیحاتی درباره عدم پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها ارائه داد.

به گزارش حاشیه ورزش

پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشنواره قهرمان ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه باشگاه‌ها بخاطر عدم دریافت حق پخش تلویزیونی معترض هستند، عنوان کرد: ما همیشه وظیفه خودمان و حق ورزش دانستیم که از حق پخش مسابقات و تلویزیون بهره‌مند شوند. ما در سال‌های گذشته براساس قانون، تکلیفی که برعهده صداوسیما بوده را عمل کردیم و طبق قوانین در بودجه سال‌های قبل، مبلغی که باید بابت پخش مسابقات و محل درآمد بازرگانی به خزانه دولت واریز می‌شد را پرداخت کردیم.

او یادآور شد: اگرچه باید ۷۰درصد مبلغ واریزی به خزانه دولت به ما برمی‌گشت، این رقم حتی به کمتر از ۳۰درصد هم نرسید، ولی از طرف مقابل، وزارت ورزش به دلیل چالش‌های خود برای شناسایی و واریز درآمدهای پخش مسابقات براساس قانون بودجه، نتوانست به تکلیف خود در این راستا عمل کند.

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: ما پیشنهادهایی را مشترکا با وزارت ورزش و رسانه ملی به کمیسیون فرهنگی مجلس و دولت ارائه دادیم تا به فرمول مشخصی برسیم و حق ورزش ادا شود.

جبلی اضافه کرد: در بودجه امسال هم پیشنهادهای خودمان را ارائه دادیم، اما به نظر می‌رسد با توجه به قانون بودجه امسال و آیین‌نامه‌های مبتنی بر آن، بعید است به تنهایی و اتکای بر آن، به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: ما این آمادگی را داریم تا مشترکا با وزارت ورزش، کمیسیون فرهنگی مجلس و دولت به جمع‌بندی برسیم و ثابت کردیم صداوسیما آمادگی ادای وظیفه خود را دارد. همان‌طور که در سالیان اخیر مبالغی که برعهده ما بوده را واریز کردیم، اما وزارت ورزش مبلغ مدنظر را نتوانست واریز کند.

رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: قرار بود از طرف دو واریزی انجام‌شده توسط صداوسیما و وزارت ورزش به خزانه دولت، ۷۰درصد به صداوسیما و ۳۰درصد به فدراسیون‌ها تعلق بگیرد، اما بخاطر اجرای ناقص این پروژه، چنین اتفاقی تاکنون نیفتاده است.